اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در واحدهای مشاوره کرمان

40 درصد پرونده‌های خانوادگی به سازش منجر شد

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون تحکیم خانواده شورای فرهنگ عمومی شهرستان کرمان گفت: حدود 40 درصد از پرونده‌های ارجاعی به واحدهای مشاوره کرمان منجر به سازش شده است.

40 درصد پرونده‌های خانوادگی به سازش منجر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، ماشاالله ابراهیمی در سی و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کرمان اظهار داشت: بنیاد صیانت از خانواده در دادگستری استان کرمان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه مدارس کرمان زیر پوشش طرح صیانت از خانواده قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: همکاران قضایی ما به مدارس دخترانه و پسرانه اعزام می‌شوند و تجربیات چندساله خود را به این قشر انتقال می‌دهند.

ابراهیمی بیان داشت: همکاران قضایی ما زنگ خطرهایی را که در دوران فعالیت قضایی خود با آن برخورد کرده‌اند را برای دانش‌آموزان بیان می‌کنند و جوانان آماده شنیدن این سخنان هستند، اما جوانان گاهی دنبال تجربه کارهایی هستند که تجربه آن به نابودی آنها منجر می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت واحدهای مشاوره در سطح شهر کرمان خاطرنشان کرد: رویکرد کاری این واحدها به سمت تحکیم بنیان خانواده و جلوگیری از وقوع طلاق و پیامدهای آن است و 30 تا 40 درصد از پرونده‌های ارجاعی به واحدهای مشاوره کرمان منجر به سازش شده است.

ابراهیمی ناآگاهی را موجب بروز مشکلات و سردی خانواده و در نهایت وقوع طلاق برشمرد و تصریح کرد: امیدواریم با رویکردهای سال جاری در زمینه تحکیم بنیان خانواده از هجمه زیاد به سمت دادگاه‌های خانواده کاسته شود.

وی از تهیه طرح تحکیم بنیان خانواده توسط اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان کرمان خبر داد و افزود: این طرح تشکیل، تحکیم و آسیب‌های خانواده را شامل می‌شود و محور آن آموزش است.

ابراهیمی ابراز داشت: در شرایط کنونی که تهاجم فرهنگی به سمت خانواده‌ها است تمام دستگاه‌ها باید به خانواده توجه کنند.

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول