اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان البرز:

۱۰ درصد پرونده‌های شوراهای حل اختلاف به سازش منتهی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: از مجموع یکصد هزار پرونده وارد شده به شوراهای حل اختلاف نزدیک به ۱۰ درصد آن‌ها به صلح و سازش منتهی می‌شود.

۱۰ درصد پرونده‌های شوراهای حل اختلاف به سازش منتهی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از البرز، علی مهدوی‌راد ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه شهرستان کرج افزود: در سال 90 بیش از 101 هزار پرونده به شوراهای حل اختلاف استان ارجاع شده است که از این میزان نزدیک به 12 هزار پرونده با صلح و سازش همراه بوده و این امر به آن معناست که دادگاه‌های استان از حجم کاریشان در طول این یکسال به میزان 10 درصد کاسته شده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای شوراهای حل اختلاف گفت: به طور قطع با تقویت این شوراها و افزایش آن درنقاط مختلف استان شاهد نقش‌آفرینی بیشتر آن‌ها در کاهش پرونده‌های ورودی به محاکم قضایی خواهیم بود.

مهدوی‌راد در ادامه رسیدگی سریع به پرونده‌های ملی را یکی از موفقیت‌های دستگاه‌ قضایی استان البرز برشمرد و افزود: در سال گذشته در خصوص پرونده‌هایی چون قتل روح‌الله داداشی و فرار زندانیان، دادگاه به سرعت تشکیل و احکام لازمه صادر شد و به نوعی توانست اعتماد عمومی را در میان شهروندان ارتقا دهد.

رئیس کل دادگستری استان البرز مبارزه با زمین‌خواری را یکی دیگر از توفیقات دادگستری استان در طی یک سال اخیر عنوان کرد و اظهار داشت: شورایاران زمین و مسکن با توجه به نزدیکی کرج به پایتخت همواره در تلاش هستند با تصرف اراضی ملی و زمین‌های فاقد مالک آن‌ها را با سند‌سازی به فروش برسانند که در این ارتباط با تلاش‌های دادگستری استان و همراهی دستگاه‌های مرتبط توانسته‌ایم تا حد بسیاری جلوی سوءاستفاده سوداگران زمین را بگیریم؛ به نحوی که در طی یک سال اخیر برای 6 هزار هکتار از اراضی ملی در سطح استان با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک سند صادر شده است.

وی با بیان اینکه سرشاخه‌های بزرگ توزیع مواد مخدر در استان شناسایی شده و از بین رفته است، گفت: تلاش نیروی انتظامی و اداره اطلاعات استان و همراهی شایسته آن‌ها با دستگاه قضا موجب شده دراین ارتباط به موفقیت‌های خوبی برسیم و هم‌اکنون بخش اعظمی از توزیع‌کنندگان عمده مواد مخدر در استان شناسایی و به مجازات اعمالشان رسیده‌اند.

وی در پایان با اشاره به اینکه بیشترین پرونده‌های ورودی به محاکم قضایی استان مربوط به طلاق است، گفت: باید در این ارتباط با فرهنگ‌سازی و ایجاد مراکز مشاوره بیشتر و ایجاد تفاهم در میان زوجین از بروز این اتفاقات جلوگیری کرد تا بنیان خانواده دچار تزلزل نشود.

انتهای پیام/ز20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول