اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از 8 سال

2 طایفه در شهرستان باوی سازش کردند

خبرگزاری فارس: پس از هشت سال اختلاف بین دو طایفه سادات آلبوشوکه و بلواسی‌ها متعلق به شهرستان باوی با صلح و سازش مختومه شد.

2 طایفه در شهرستان باوی سازش کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل امور شوراهای حل اختلاف خوزستان، اختلاف میان این دو طایفه در روستای کوت سید سلطان در تاریخ 29 آبان ماه 1383 در روز عید سعید فطر بین جوانان طایفه سادات آلبوشوکه و بلواسی‌ها با قتل نادر بلواسی یازده ساله با اسلحه شکاری آغاز شد.

در ادامه این درگیری جوانی به نام امید بلواسی از ناحیه چشم مجروح و قاتل پس از محاکمه محکوم به قصاص شد اما در این مدت افراد زیادی از سادات، شیوخ طوایف و ریش سفیدان برای کسب رضایت اولیا دم تلاش کردند که نتیجه‌ای حاصل نشد.

سرانجام به دستور توفیق پور دراوی، رئیس دادگستری شهرستان باوی و پیگیری مؤثر کیان پور اتابکی، رئیس شعبه 101 جزایی و قاضی شورای حل اختلاف این شهرستان و تلاش مستمر اعضای شعبه اول شورای حل اختلاف باوی در جلسه حل و فصل نهایی و اصلاح ذات البین طرفین، پرونده در مسجد روستای کوت سید سلطان با صلح و سازش مختومه شد.

در این جلسه، کیان پور اتابکی از طرفین منازعه و همکاری بزرگان، ریش سفیدان،  شیوخ طوایف و تلاش اعضای شورای حل اختلاف در حل و فصل این پرونده تشکر کرد  و گفت: هر کس برای حل و فصل و مصالحه گام بردارد انسان والایی است و اینها تنها کسانی هستند که می‌توانند از پل صراط در روز محشر راحت عبور کنند.

وی افزود: خوشبختانه شورای حل اختلاف باوی توانست با درایت، تلاش و پیگیری مستمر این مشکل و اختلاف را حل و فصل کند.

در ادامه این جلسه سید هادی موسوی رئیس مجتمع شورای حل اختلاف ملاثانی با تشکر از طرفین منازعه برای حل و فصل این اختلاف گفت: آیات زیادی در قرآن به صلح و سازش تأکید می‌کنند و هر کس عفو و بخشش به برادر خود داشته باشد صاحب پاداش بزرگی از طرف خدا خواهد شد و در روایتی عنوان شده صلح و سازش بزرگترین صدقه به شمار می‌آید.

در پایان این جلسه اولیا دم با عفو و بخشش قاتل موافقت کردند و این پرونده با صلح و سازش طرفین سرانجام پس از هشت سال مختومه شد.

انتهای پیام/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول