اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شوراهای حل اختلاف:

35 درصد پرونده‌های شوراهای حل اختلاف منجر به سازش می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس شوراهای حل اختلاف کشور گفت: میانگین پرونده‌های منجر به صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف کشور 35 درصد است.

35 درصد پرونده‌های شوراهای حل اختلاف منجر به سازش می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام محمدمهدی احمدی‌میانجی در جمع اعضای منتخب شوراهای حل اختلاف استان کردستان در سنندج اظهار داشت: انتظار می‌رود با تلاش بیشتر اعضای شوراهای حل اختلاف میزان پرونده‌های منجر به سازش به 70 درصد برسد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته 3 میلیون و 900 هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف سراسر کشور بررسی و مختومه شد که نسبت به سال 89 کاهش داشته است.

رئیس شوراهای حل اختلاف کشور افزود: شوراهای حل اختلاف در ایجاد آرامش روحی و روانی در جامعه می‌توانند موثر عمل کرده و بسیاری از اختلافات را به سازش منجر کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: اعضای شوراهای حل اختلاف باید به دنبال صلح و سازش در بین طرفین دعاوی باشند و تنها به دنبال صدور حکم و مختومه کردن پرونده‌های مرجوعی به این نهاد نباشند.

احمدی‌میانجی خاطرنشان کرد: در قرآن و احادیث بزرگان دین بر ایجاد سازش و اصلاح اختلافات تاکید بسیار شده و این مسئله در نزد خداوند متعال دارای اجر معنوی است.

وی همچنین از اتمام مهلت قانون آزمایشی شوراهای حل اختلاف کشور در سال آینده خبر داد و گفت: قوانین موجود بررسی شده و پس از رفع نقاط ضعف آن پیش‌نویس جامعی برای تصویب به دولت و مجلس ارائه شده است.

این مسئول تعیین تکلیف نوع قرارداد، پرداخت مبلغ ثابت دستمزد و رفع برخی محدودیت‌های قانونی را از جمله مسائل مطرح شده در پیش‌نویس‌های مذکور عنوان کرد.

رئیس شوراهای حل اختلاف کشور اضافه کرد: از این پس امکان صدور رأی برای تعدادی از شوراهای حل اختلاف کشور فراهم شده و تعدادی از آنها مختص صلح و سازش خواهند بود.

رئیس شوراهای حل اختلاف کشور تعداد این شوراها در کشور را حدود 9 هزار نفر اعلام و نبود اعتبار کافی برای شوراهای حل اختلاف را از مهم‌ترین مشکلات موجود دانست.

در پایان این نشست از سه نفر از قضات و هفت نفر از اعضای فعال شوراهای حل اختلاف سطح استان کردستان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول