اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز شوراهای حل اختلاف کشور:

کمترین صلح و سازش در پرونده‌های شوراهای حل اختلاف در تهران است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز شوراهای حل اختلاف کشور گفت: کمترین صلح و سازش در پرونده‌های ارجاعی به شوراهای حل اختلاف در شهر تهران مربوط می‌شود.

کمترین صلح و سازش در پرونده‌های شوراهای حل اختلاف در تهران است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام احمدی میانه‌جی ظهر امروز در همایش شوراهای حل اختلاف استان زنجان اظهار کرد: با آمار به دست آمده از شوراهای حل اختلاف کشور اکثر پرونده‌های ارجاعی به این مراکز موجب ایجاد صلح و سازش در بین طرفین دعوی می‌شود.

وی با مثبت ارزیابی‌کردن فعالیت شوراهای حل اختلاف، افزود: ایجاد صلح و سازش در بین طرفین دعوی در شوراهای حل اختلاف از جمله مباحثی است که همواره مورد توجه مسئولان اجرایی این مراکز قرار دارد.

رئیس مرکز شوراهای حل اختلاف کشور با اشاره به اینکه 78 درصد از پرونده‌های ارجاعی به شوراهای حل اختلاف منجر به صلح و سازش می‌شود، اضافه کرد: با آمار به دست آمده استان‌هایی که کمترین صلح و سازش را در پرونده‌های ارجاعی در بخش شوراهای حل اختلاف دارند، تهران و اصفهان است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شوراهای حل اختلاف موجب کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها می‌شوند، افزود: میانگین رسیدگی به پرونده‌ها در شوراهای حل اختلاف بین یک روز تا یک ماه است.

حجت‌الاسلام میانه‌جی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر 8 هزار و 500 تا 9 هزار شعبه شورای حل اختلاف در سطح کشور وجود دارد، اضافه کرد: با آمار گرفته شده 40 هزار نفر در مراکز شوراهای حل اختلاف فعالیت می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت شوراهای حل اختلاف در دو بخش مختلف کاری افزود: یک سری از شوراهای حل اختلاف فقط وظیفه ایجاد صلح و سازش در بین طرفین دعوی را دارند.

رئیس مرکز شوراهای حل اختلاف کشور بخش دوم شوراهای حل اختلاف حق صدور حکم را نیز در پرونده‌های ارجاعی دارند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه میزان رضایت‌مندی در پرونده‌های رسیدگی شده توسط شوراهای حل اختلاف بسیار بالا است، اضافه کرد: با بازرسی که از سوی قوه قضائیه صورت گرفته این نتیجه به اثبات رسیده است.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول