اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن هرمزگان مطرح کرد

درخواست فرصت تا پایان سال برای اجرای بخشنامه ممنوعیت اقلام صادراتی

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان با بیان اینکه اجرای بدون اعلام قبلی بخشنامه ممنوعیت صادرات 52 کالا، بسیاری از صادرکنندگان دارای کالا در مرزها را متضرر می‌کند، از توقف یک‌هزار و 500 دستگاه کامیون در مرز سرخس خبر داد.

درخواست فرصت تا پایان سال برای اجرای بخشنامه ممنوعیت اقلام صادراتی

محمد صباغ‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس با بیان اینکه دفتر تجاری عمان در سال 83 در بندرعباس راه‌اندازی شده است، اظهار داشت: بودن یک رابطه استانی در بین هرمزگان و عمان برای صادرکنندگان و واردکنندگان کالا در کشور خالی از لطف نیست از همین رو درخواست داریم بخش‌های مربوطه هر چه سریع‌تر با راه‌اندازی دفتر تجاری مذکور در عمان موافقت کنند.

وی افزود: با توجه به نزدیکی شهر مسندام در عمان به بندرعباس، روابط تجاری کشور می‌تواند به نحو آسان‌تری با عمان ادامه یابد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن هرمزگان در ادامه با اشاره به ابلاغ بخشنامه ممنوعیت صادرات 52 قلم کالا اضافه کرد: امروز که کشور و صادرکنندگان احتیاج به صادرات دارند جلوی صادر شدن گرفته شده است.

صباغ‌زاده تاکید کرد: این درست نیست که بخشنامه یک روزه صادر شود و یک روزه هم بخواهد اجرایی شود چراکه هم‌اکنون در بسیاری از بنادر و مبادی خروجی کشور، کالاهایی وجود دارد که با هزینه‌هایی بسیار بالا به سمت مرزها توسط صادرکنندگان انتقال داده شده است.

وی افزود: اگر به صادرکنندگان مهلتی داده نشود و این بخشنامه بخواهد بدون اعمال فرصت و اعلام قبلی اجرایی شود، مطمئناً بسیاری از صادرکنندگان متضرر خواهند شد و برای همیشه از چرخه صادرات خارج می‌شوند.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن هرمزگان در حال حاضر و طبق اخبار واصله، تعداد یک‌هزار و 500 کامیون حامل کالای صادراتی به دلیل ابلاغ این بخشنامه در مرز سرخس متوقف شده است.

وی افزود: در بنادر هرمزگان و به ویژه بندر شهید رجایی نیز کالایی همین وضعیت را دارد و این امر نگرانی صادرکنندگان را رقم زده است.

صباغ‌زاده یادآور شد: از معاون وزیر صنعت معدن تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران خواسته‌ایم، دست کم تا آخر سال‌جاری به صادرکنندگان هرمزگانی فرصت دهند تا صادرکنندگان این استان پیرو اجرای این بخشنامه متحمل ضرر و زیان‌های بیشتر نشوند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن هرمزگان همچنین افزود: از مسئولان وزارتخانه خواسته‌ایم، توجهی ویژه نیز به تامین ارز صادرکنندگان در استان داشته باشند.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول