اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس:

سؤال از رئیس جمهور خلاف منافع ملی است

خبرگزاری فارس: سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس با تأکید بر اینکه مهم‌ترین مسئله امروز، مسائل اقتصادی است، گفت: مجلس با سؤال از رئیس جمهور خلاف منافع ملی حرکت کرد.

سؤال از رئیس جمهور خلاف منافع ملی است

روح‌الله عباسپور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره با اعلان وصول سؤال از رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اعتقاد ما بر این است که امروز در یک شرایط جنگ اقتصادی تمام‌ عیار قرار داریم و ضرورت‌های یک شرایط جنگی نیز وحدت، انسجام و هم‌دلی بین مردم، دولت و به ویژه سران قواست.

وی افزود: اگر بین سران قوا اختلاف و درگیری وجود داشته باشد، بیشترین وقت و زمان مسئولان صرف درگیری و بحث‌های سیاسی بی‌نتیجه خواهد شد که در نتیجه تدبیری در راستای منافع ملی نیز صورت نمی‌گیرد.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این اختلافات قطعا به نفع منافع ملی نبوده و دشمن نیز از آن استفاده و بهره‌برداری کرده و علیه جمهوری اسلامی به کار می‌برد.

عباسپور تأکید کرد: سؤال از رئیس جمهور نه تنها مشکلات اقتصادی جامعه را در حوزه تحریم، ارز، اشتغال و تورم برطرف نمی‌کند، بلکه چالش‌های سیاسی را نیز بر چالش‌های اقتصادی اضافه می‌کند.

وی تأکید کرد: این اختلافات میان سران قوا، یأس و ناامیدی را در بین مردم جامعه رواج می‌دهد، در صورتی که مقام معظم رهبری بارها فرموده‌اند باید مردم را امیدوار کرد.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تا به امروز توفیقات، جهت‌گیری و عملکرد نظام مطلوب و امیدوارکننده بوده و با وجود تحریم‌های همه‌جانبه و سنگین دشمن، نظام جمهوری اسلامی ایران با اقتدار به پیشرفت خود ادامه می‌دهد.

عباسپور عنوان کرد: در مجموع کاری که روز گذشته در مجلس رخ داد، با توجه به دعوت مقام معظم رهبری از سران قوا برای اتحاد و هم‌دلی، صحیح نبود.

وی اضافه کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند، هر کس تا انتخابات، مشکل‌سازی کند، به ملت خیانت کرده و سران قوا و همچنین رئیس مجلس نیز با نوشتن نامه‌های جداگانه به معظم‌له اظهار وفاداری کردند اما این حرکت مجلس در این راستا صورت نگرفت.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی بیان کرد: رئیس مجلس نیز روز گذشته در سخنانی بر تبعیت از مقام معظم رهبری تأکید کردند ولی وقتی سئوال از رئس جمهور در مجلس قرائت شد، خلاف این مواضع یعنی خلاف فرامین مقام معظم رهبری، منافع ملی و مصلحت کشور گام برداشته شد.

عباسپور با اشاره به اعتراض و ترک مجلس توسط 20 نفر از نمایندگان مجلس به سؤال از رئیس جمهور، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این عملکرد مجلس خلاف فرمان مقام معظم رهبری برای وحدت و انسجام سران قوا بود، بنده به اتفاق 19 نماینده دیگر مجلس را ترک کردیم.

وی یادآور شد: تلاش در مجلس باید در راستای وحدت باشد و سئوال‌کننده‌ها نیز باید ابتدا منافع ملی جامعه را در نظر می‌گرفتند و فرمان مقام معظم رهبری را در خصوص وحدت و انسجام به طور جدی و واقعی مورد توجه قرار می‌دادند.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به هیچ عنوان انتظار این موضوع را پس از فرمان مقام معظم رهبری از مجلس نداشتیم.

عباسپور تصریح کرد: امروز نباید انرژی و ظرفیت‌های مجلس و دولت به سمت مسایل سیاسی معطوف شود، چراکه انتظار مردم از نمایندگانشان در مجلس در حوزه‌های اقتصادی، ارز، تورم و ... است که باید مورد توجه قرار گیرد نه اختلافات و درگیری‌های سیاسی.

وی بیان کرد: هر چهار نماینده مردم استان قزوین در مجلس شورای اسلامی مانند دیگر موارد در موضوع سئوال از رئیس جمهور با یکدیگر وحدت و انسجام داشته و با این موضوع مخالف هستند و دیدگاه موافقی در این خصوص ندارند.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول