اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون صنایع مجلس خبر داد

نشست بررسی مشکلات صنعت اردبیل در مجلس

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم گفت:‌ امروز نشستی را با اعضای کمیسیون صنایع مجلس، مسئولان و دست‌اندرکاران استانی و کشوری خواهیم داشت تا مشکلات و موانع توسعه‌نیافتگی صنعتی استان اردبیل مورد ارزیابی قرار بگیرد.

نشست بررسی مشکلات صنعت اردبیل در مجلس

کمال‌الدین پیرمؤذن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت:‌ امروز جلسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با حضور وزرای اقتصادی و صنعتی، بانک‌ها، استاندار اردبیل، رئیس اتاق بازرگانی و مجمع نمایندگان استان در مجلس داریم تا در یک بررسی نهایی بتوانیم مشکلات و نارسایی‌های صنعتی استان را که در سفر اخیر اعضای کمیسیون صنایع مجلس مطرح شده بود، مورد ارزیابی قرار دهیم.

وی تصریح کرد: ‌بعد از حضور اعضای کمیسیون صنایع مجلس در استان اردبیل و شهرهای مختلف مشکلات و نارسایی‌های واحدهای صنعتی و شهرک‌ها و نواحی صنعتی جمع‌بندی شده و فردا برای حل آنها سیاست‌گذاری‌ها و راهبری‌های ویژه‌ای صورت می‌گیرد.

پیرمؤذن اهمیت تزریق خط اعتباری ویژه برای حل مشکلات صنعتی استان، واحدهای تولیدی و صادرکنندگان را یادآور شد و خاطر نشان کرد: ما از طریق صاحبان صنایع موارد متعددی را به عنوان جمع‌بندی نظرات آنها دریافت کردیم که در جلسه امروز آنها را نیز مطرح می‌کنیم.

این مسئول ابراز امیدواری کرد جلسه امروز در توسعه صنعت استان کارساز بوده و بیش از هر زمان دیگر نارضایتی‌ها و کاستی‌ها به حداقل برسد.

وی به سهم محدود و اندک استان از بخش صنعت کشور به ویژه صنایع مادر را یادآور شد و اضافه کرد: ما قبل از انقلاب اسلامی تنها کشت و صنعت مغان را به عنوان یک بنگاه اقتصادی و تولیدی و صنعتی داشتیم و بعد از انقلاب نیز تنها کارخانه ما که آن هم به همت بخش خصوصی راه‌اندازی شده کارخانه سیمان است که به هیچ عنوان مطلوب و در شأن مردم اردبیل پیشرفت این حوزه را شاهد نبودیم.

عضو کمیسیون صنایع مجلس بیان کرد: ما از سرمایه‌گذاری‌های کلان دولتی در بخش صنایع مادر و زیربنایی عقب ماندیم و بخش خصوصی ما نتوانسته است از تسهیلات مورد نظر توسعه صنعتی و اقتصادی نیز استفاده کند که این خود بر مشکلات و موانع افزوده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس یادآور شد: قطعاً امروز همه این جمع‌بندی‌ها و همچنین پیشنهادات رئیس اتاق بازرگانی استان در سفر اخیر لاریجانی به اردبیل شفاف و روشن مطرح شده و امیدواریم تصمیم‌گیری‌های مؤثری نیز صورت بگیرد.

طرح سئوال از رئیس جمهور نباید سیاسی شود

پیرمؤذن در بخش دیگری از سخنان خود به اعلام وصول طرح سئوال از رئیس جمهور در مجلس اشاره کرد و ادامه داد: این اعلام وصول و پیگیری نمایندگان نباید وجهه سیاسی پیدا کند چرا که مجلس قصد دارد از علل و عوامل افزایش بی‌رویه نرخ ارز و شوک‌آور بودن آن در ماه‌های گذشته آگاه شود.

وی با بیان اینکه ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم بسیار پایین آمده است، گفت:‌ ما از رئیس جمهور ظرف یک ماه آینده خواسته‌ایم تا با جمع‌بندی نظرات و پیشنهادات و پاسخ به سئوال نمایندگان در مجلس حاضر شده و جوابگوی نمایندگان مردم باشد.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول