اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کاپیتان تیم ملی کبدی:

بعد از 10 سال حضور در لیگ به ما سالن تمرین دادند

خبرگزاری فارس: کاپیتان تیم ملی کبدی گفت: بعد از 10 سال عضویت در لیگ کبدی کشور، سالنی به ما دادند که تاتامی آن را هر روز رشته‌های دیگر استفاده می‌کنند و ما به همراه اعضای تیم نظافت آن را انجام می‌دهیم.

بعد از 10 سال حضور در لیگ به ما سالن تمرین دادند

کیانوش نادریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: بعد از 10 سال حضور در لیگ و 14 سال عضویت در تیم ملی، مسئولان به ما سالنی دادند که تاتامی آن را دیگر رشته‌ها برده و تمرینات ما با خطر زیادی همراه است.

وی افزود: این سالن به هیچ وجه استاندارد ورزش کبدی نبوده و هیچ امکانات گرمایشی و سرمایشی ندارد و با توجه به اینکه شرایط جوی منطقه سیستان به نحوی است که بر اثر توفان‌های جاری همواره این سالن نیاز به رفت و روب داشته و این کار را به همراه اعضای تیم انجام می‌دهیم.

بهترین مدافع جهان در سال 2007 هند ضمن اشاره به ضرورت نیاز تأسیس خانه کبدی در سیستان، گفت: در استان یک خانه کبدی وجود دارد که آن هم در زاهدان است و تا آنجا که من می‌دانم به سایر رشته‌ها اجاره داده می‌شود که از این سالن استفاده کنند.

نادریان بیان داشت: این در حالی است که خاستگاه کبدی دنیا در زابل است و باید هر چه زودتر این مکان در زابل نیز تأسیس تا مورد استفاده علاقمندان به این رشته قرار گیرد.

قهرمان المپیک‌های ساحلی جهان ادامه داد: در شهرستان زابل، سالنی برای کبدی‌کاران اختصاص داده شده که متأسفانه از نظر بعد مسافت دور است و این سالن خارج از شهر بوده و در نزدیکی آرمستان شهر واقع شده است که بسیاری از خانواده‌ها به فرزندانشان اجازه حضور در این مکان را نمی‌دهند لذا علاقمندان زیادی با عشق و شور فراوان به ما مراجعه می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه مهد و خاستگاه کبدی دنیا، زابل است، افزود: کبدی یکی از ورزش‌های بومی و محلی سیستان بوده که در گذشته پدران و نیاکان ما این بازی را انجام می‌داده‌اند، البته مشابه این رشته در مشهد و تعدادی دیگر از شهرهای کشور وجود داشته که نام آنها متفاوت بوده و تنها در سیستان به این نام شناخته می‌شد.

نادریان گفت: هندوستان نیز اظهار دارد که کبدی مال آنهاست ولی بر اساس شواهد تاریخی، مهد و خاستگاه واقعی کبدی در سیستان است و این جایگاه فعلی شایسته خاستگاه کبدی دنیا نیست و مسئولان باید در این مورد توجه بیشتری داشته باشند تا این رشته اصیل همچنان قداست خود را در این منطقه حفظ کند.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول