اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سابق سازمان تربیت بدنی:

اجرا نشدن طرح جامع ورزش به این حوزه لطمه وارد کرده است

خبرگزاری فارس: رئیس سابق سازمان تربیت بدنی گفت: اجرا نشدن طرح جامع ورزش در کشور آسیب‌ها و معضلات بسیاری را به وجود آورده و سبب شده حال و روز ورزش ما به اینگونه باشد.

اجرا نشدن طرح جامع ورزش به این حوزه لطمه وارد کرده است

محسن مهر علیزاده در گفت‌و گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: به نظر بنده در رأس ورزش این کشور باید فردی دلسوز به دور از نگرش‌های سیاسی و باندبازی، رابطه‌بازی و رفیق‌بازی قرار گیرد  تا با رعایت مصلحت ورزش اقدامات مثبتی انجام گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با به کارگیری نظام جامع ورزش که در سال‌های گذشته طراحی شده بود و در سطح منطقه نیز اولین طرح جامع ورزشی بود می‌توانستیم موفق عمل کنیم ولی در این زمینه قصور و کوتاهی شده و تاکنون نتوانستیم این طرح جامع را به شکل واقعی به مرحله اجرا درآوریم.

رئیس سابق سازمان تربیت بدنی از این طرح جامع به عنوان محور حرکتی استراتژیک در حوزه ورزش یاد کرد و گفت: هر چند بیش از هشت سال از توقف اجرای آن می‌گذرد اما می‌توانیم با تغییراتی در آن و به روز کردنش موفق عمل کنیم و در ورزش به نتایج مطلوبی نیز برسیم.

مهرعلیزاده یادآورشد: این طرح جامع بر اساس برنامه چهارم و پنجم توسعه کشور مصوب دولت شده بود اما به رغم پایان برنامه چهارم و گذشت دو سالی از برنامه پتجم این طرح جامع که منبعث از برنامه‌های دراز مدت کشور بود به مرحله اجرا گذاشته نشده است.

 

دعوای کمیته المپیک و مجموعه ورزش پسندیده نیست

معاون رئیس جمهور در دولت اصلاحات در بخش دیگری از گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس بیان داشت: اگر به تمام قوانین و مقررات آشنا باشیم هرگز دعوای بین کمیته المپیک و سازمان ورزش کشور رخ نمی‌دهد و گرنه با زیاده‌خواهی و فزون‌طلبی همیشه شاهد درگیری این دو مجموعه خواهیم بود.

وی افزود: من تنها رئیس سازمان ورزشی بودم که در دوران تصدی مسئولیتم کاندیدا نشدم ولی آقایان در دوره اخیر سعی کردند نه تنها در ریاست کمیته المپیک ثبت نام کنند بلکه همزمان سعی کردند چند مسئولیت دیگر را نیز بپذیرند.

مهرعلیزاده تاکید کرد: معتقدیم نقش مدیریت عمومی و ورزشی مردم با کمیته المپیک و بخش مدیریت دولتی ورزش با وزارت ورزش و جوانان است و نباید در این فرآیند اختلالی صورت گیرد.

وی ادامه داد: زمانی که فرد دولت‌گرا در رأس این مجموعه قرار گیرد بخش عمومی و مردمی ورزش لطمه می‌بیند و یا اگر مجموعه عمومی‌گرا در این عرصه ورود پیدا کند به دلیل آشنا نبودن به قوانین و  مقررات مشکلات متعددی رخ می‌دهد.

رئیس سابق سازمان تربیت بدنی یکی دیگر از مشکلات کشورمان را کنار نگذاشتن نفسیات و زیاده‌خواهی عده‌ای توصیف کرد و ابراز داشت: این بسیار زننده است که مسئول و وزیر در راس کار ما و یا رئیس تربیت بدنی سابق بخواهد در چندین فدراسیون کاندیدا شود و با یک دست چند هندوانه بگیرد.

مهرعلیزاده عنوان کرد: آنهایی که علاقمند و شیفته خدمت به مردم هستند هرگز با چهار جا رئیس شدن نمی‌توانند خواسته خود را تحقق ببخشند.

وی با اذعان به این مسئله که بسیاری از تصمیمات در حوزه ورزش سیاسی است، ‌یادآور شد:البته پاداشی که برای بازیکنان فوتبال در نظر گرفته می‌شود در قیاس با پرداخت نشدن چنین پاداش‌هایی برای بازیکنان رشته‌های دیگر حکایت خاص و ویژه بودن این رشته است که می‌خواهند با ترغیب و تشویق ورزشکاران به ویژه فوتبالیست‌ها در جامعه شور و نشاط ایجاد کنند.

این مسئول سابق در رأس ورزش کشور در بخش دیگری از گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس اذعان داشت: مشکل ما تنها این نیست که چرا به بازیکنان فوتبال پاداش می‌دهند و سایر رشته‌ها از آن محروم هستند بلکه مشکل اینجاست که در میان مسائل و مصلحت ورزش کشور تنگ‌نظری‌ها و یکجانبه‌گرایی‌ها غوغا می‌کند.

 

ادغام ورزش با جوانان به یک آفت تبدیل شده است

مهر علیزاده با انتقاد شدید از ادغام ورزش و جوانان در قالب یک وزارتخانه تصریح کرد: ادغام وزارتخانه‌ها و کاستن از تعداد آنها از نظر مدیریتی پسندیده و مطلوب است اما در جامعه‌ای که زیر‌ساخت‌ها و نگاه مدیریتی اصلاح شده باشد.

وی  گفت: اگر این ادغام‌ها با رعایت مصالح عمومی جامعه و سطح مدیریتی اتفاق بیفتد درست است و اگر اینگونه نباشد ادغام خسارت‌بار خواهد بود.

رئیس سابق سازمان تربیت بدنی اقدام دولت دهم در شرایط فعلی را با هدف ادغام چندین وزارتخانه کار درست و صحیحی ندانست و افزود: وقتی که میزان دخالت دولت در حوزه‌های مختلف زیاد است با این وضعیت ادغام وزارتخانه‌ها عملاً توقع اجرایی را بالا برده و مسئولیت یک وزیر را چندین برابر می‌کند که گاه وزیر از پس آن نمی‌تواند برآید.

مهرعلیزاده  ادامه داد: حتی گاه کار به جایی می‌رسد که وزرا به دلیل ناکار‌آمدی تغییر پیدا می‌کنند که این کار در دولت نهم و دهم مرسوم بوده است که برای یک وزارتخانه چندین وزیر با سلایق و دیدگاه‌های مختلف حاضر می‌شوند.

رئیس فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای تاکید کرد: اصل موضوع اگر متناسب با شرایط عمومی جامعه از لحاظ اقتصادی، اجتماعی و نظام مدیریتی نهادهای اجرایی و توان آنها باشد خوب است که کشوری مانند ژاپن با داشتن 10 یا 11 وزارتخانه در این زمینه موفق عمل کرده است.

مهر علیزاده یادآور شد: در این کشور وزارت آموزش و پرورش، علوم، جوانان، ورزش و فرهنگ ادغام شده اما به دلیل نوع مدیریت و کیفیت آن و مداخله نکردن دولت در مور کارها به شایستگی پیش می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: فردی هم که برای این مجموعه‌ها به عنوان وزیر انتخاب می‌شود کار اجرایی ندارد و بیشتر در تدوین استراتژی‌ها سعی می‌کند کارها را شایسته و مطلوب به پیش ببرد در حالی که در کشور ما برای چاپ کتاب یا اجرای یک نمایشنامه گاه خود وزیر دخالت می‌کند.

رئیس سابق سازمان تربیت بدنی در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس با بیان اینکه گاه وزرای اخراج شده دولت مجموعه‌ای غیر‌رسمی تشکیل داده و از دولت انتقاد می‌کنند، اظهارداشت: این نتیجه تحمیل شدن افرادی به رئیس دولت یا مجموعه کابینه است که گاه با سلایق و افکار رئیس دولت همخوانی ندارد که بهتر است در این زمینه نیز برخی اقدامات و حرکت‌‌ها به شکل اصلاحی صورت گیرد.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول