اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گله‌مندی هیئت‌های ورزشی از کمبود اعتبارات

هیئت‌های ورزشی هفت ماه است که ریالی اعتبار دریافت نکرده‌اند

خبرگزاری فارس: تعدادی از رؤسای هیئت‌های ورزشی در دیدار با استاندار اردبیل و در بیان مشکلات و نارسایی‌های خود به صراحت اعلام کردند که هفت ماه است ریالی اعتبار و بودجه دریافت نکردند.

هیئت‌های ورزشی هفت ماه است که ریالی اعتبار دریافت نکرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این نشست که عصر امروز و در قالب شورای ورزش استان برگزار شد، رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان اردبیل در سخنانی اظهار داشت: در یک سال گذشته 221 برنامه ورزشی در راستای همگانی کردن ورزش در استان اردبیل اجرا شده است.

علی تاج‌مهر افزود: ما 79 مسابقه دو و 91 همایش پیاده‌روی با خانواده را به همراه همایش‌های دوچرخه‌سواری در طول سال برگزار می‌کنیم که اغلب این برنامه‌ها خودجوش است.

وی با یادآوری اینکه استان اردبیل جزو پنج استان برتر کشور در ورزش همگانی است، تصریح کرد: ما در توسعه ورزش همگانی نیازمند اعتبارات ویژه هستیم تا بتوانیم در تمام مناطق شهر ورزش همگانی را توسعه داده و در سایه ورزش معضلات و مشکلات اجتماعی را به حداقل برسانیم.

تاج‌مهر با ابراز خرسندی از راه‌اندازی شورای عالی استان و امیدواری به جذب اعتبار بیشتر خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود در این زمینه بخش خصوصی یاریگر ما باشد.

شمشیربازی اردبیل جزو سه هیئت برتر کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس هیئت شمشیربازی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت:‌ ما در چهار سال فعالیت این هیئت به صورت جدی جایگاه کشوری خودمان را از بیست و یکم به رتبه چهارم اعتلا داده‌ایم.

هادی صباغی با بیان اینکه رشته شمشیربازی جزو چهار هیئت برتر استان اردبیل و سه هیئت برتر کشور است، اضافه کرد: ما هم اکنون ورزشکاران متعددی را در گروه بانوان و آقایان به تیم ملی تحویل داده‌ایم.

وی بیان کرد: با گذشت هفت ماه از سال ریالی اعتبار به هیئت شمشیربازی داده نشده است و ما با تأمین بخشی از اعتبارات از جیب خود اعزام‌های خودمان را انجام دادیم تا ورزشکاران از رقابت‌های ملی و جهانی باز نمانند.

صباغی به کسب موفقیت‌های متعدد در عرصه‌های جهانی، آسیایی،‌ ملی و منطقه‌ای با حضور نوجوانان و جوانان اشاره کرد و ادامه داد: کسب دو مدال توسط کنعانی و همچنین کسب مدال برنز توسط آرزو قره‌گوشی به عنوان افتخار استان در مسابقات جوانان و نوجوانان آسیا یک افتخار ماندگار بود.

رئیس هیئت شمشیربازی استان اردبیل همچنین از کسب دو مدال در مسابقات بین‌المللی گرجستان خبر داد و گفت:‌ شهریور ماه امسال مسابقات کشوری نوجوانان و جوانان به میزبانی اردبیل برگزار شد و ما در حد توان توانستیم هم میزبان شایسته باشیم و هم در کسب مدال با موفقیت بهتر ظاهر بشویم.

صباغی مشکلات ورزش استان را مشکلات مالی، جذب نشدن اسپانسر، نبود سالن‌های اختصاصی و همچنین حمایت نشدن از سوی برخی از مسئولان توصیف کرد و افزود: برای حل این مشکلات زیربنایی نگاه به ورزش باید فرا منطقه‌ای و حتی فرا ملی باشد.

در این جلسه رؤسای هیئت‌های ورزشی تکواندو، کشتی، ورزش پهلوانی، معلولان و جانبازان نیز در سخنانی با بیان مشکلات و نارسایی‌ها به حمایت جدی از ورزش با تأمین اعتبارات ملی و همچنین جذب اسپانسرهای بخش خصوصی پرداختند و از استاندار اردبیل خواستند تا موانع توسعه‌نیافتگی ورزش قهرمانی در اردبیل را شناسایی و نسبت به برطرف کردن آن اقدام کنند.

در پایان این نشست دو ساعته رویا احمدیان نایب رئیس هیئت ورزش‌های معلولان و جانبازان نیز به همراه دو تن از ورزشکاران زن استان اردبیل به بیان مشکلات و موانع ورزش بانوان، نبود خوابگاه، حمایت نشدن مادی و معنوی و همچنین بی‌توجهی به ورزش قهرمانی در حوزه بانوان اشاره کرده و خواستار رفع معضلات و مشکلات موجود شدند.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول