اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار بوشهر:

سوزاندن زباله در استان بوشهر ممنوع است

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: با توجه به وضعیت خاص شهر و استان بوشهر به هیچ وجه نباید هیچ نوع زباله‎ای در این استان سوزانده شود.

سوزاندن زباله در استان بوشهر ممنوع است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر شاپور رستمی صبح امروز در نشست کارگروه مدیریت پسماند استان بوشهر اظهار داشت: این امر باید در قالب دستورالعمل تدوین و ابلاغ شود و مربوط به هر دو حوزه شهری و روستایی است و فقط مختص شهرها نیست.

وی تاکید کرد: مسئولیت شهرداری‎ها به ویژه شهرداری بوشهر در این زمینه بیشتر است و باید با دقت و حساسیت بیشتری در این زمینه عمل کند.

رستمی با تاکید بر فعال‎سازی دبیرخانه کارگروه مدیریت پسماند استان افزود: نگاهی که به مدیریت پسماند در استان بوشهر وجود دارد نگاه درستی نیست و باید تغییر کند و تولید روزانه حدود 950 گرم زباله توسط هر نفر میزان بسیار بالایی است.

معاون عمرانی استاندار بوشهر ادامه داد: نگاه شهرداری‌ها به پسماند فقط دور کردن زباله از محیط شهری نباشد بلکه باید به پسماند به فرصتی برای ایجاد منبع درآمد مناسب برای شهرداری و شهروندان نگاه کرد و اگر تاکنون این مسئله محقق نشده به دلیل نبود طرح و برنامه خاصی در این زمینه بوده است.

وی اضافه کرد: روزانه برای جابجایی هر کیلو زباله به طور متوسط 50 تومان هزینه می‎شود و با توجه به میزان جمعیت در مجموع این هزینه بالایی است و باید با برنامه طرح‎های پیش‌بینی شده در راستای مدیریت پسماند را هر چه سریع‎تر عملیاتی کنیم.

رستمی اضافه کرد: اعتبار لازم در این رابطه برای استان‎های ساحلی در نظر گرفته شده و با توجه به موقعیت خاص استان بوشهر در بین سایر استان‎های ساحلی باید هر چه سریع‎تر با ارائه مطالعات جامع و کارشناسی شده برای جذب اعتبارات اقدام کنیم.

این مسئول تاکید کرد: دولت زیرساخت‎های لازم را در این راستا ایجاد می‎کند و در کنار مدیریت مجموعه شهرداری‎ها باید زمینه مشارکت مردم و جذب سرمایه‎گذار نیز فراهم شود.

معاون عمرانی استاندار بوشهر با بیان اینکه بخش فرهنگی این حوزه ضعیف است، یادآور شد: در مدیریت پسماند چه در بحث جداسازی و چه نوع استفاده باید کار فرهنگی بیشتری صورت گیرد و از ظرفیت همه دستگاه‎ها به ویژه صدا و سیما در این زمینه استفاده بیشتری شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری بوشهر نیز در این نشست متذکر شد: پسماند روستایی و تفکیک از مبدأ و تفکیک ضایعات از محصولات کشاورزی و دفن بهداشتی در روستاها بیشتر مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

حسین عالی‌نژاد اذعان داشت: اعتبارات و مزایایی که برای 14 شهر ساحلی استان مصوب شده برای روستاهایی نیز که در نزدیکی محل دفن زباله قرار دارند لحاظ شود و به عنوان یک مصوبه در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول