اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار رودهن خبر داد

خرید خودروهای مکانیزه جمع‏‌آوری و حمل زباله در رودهن

خبرگزاری فارس: شهردار رودهن از خرید خودروهای مکانیزه جمع‏‌آوری و حمل زباله در رودهن به منظور ساماندهی امور مرتبط با پسماندها خبر داد.

خرید خودروهای مکانیزه جمع‏‌آوری و حمل زباله در رودهن

حمید محرمی امروز در گفت‌‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: خریداری خودروهای مکانیزه جمع‌‏آوری و حمل زباله‏‌های شهری یکی از اقداماتی است که شهرداری رودهن برای تسهیل در امور نظافت شهر انجام می‏دهد.

شهردار رودهن همچنین از تجهیز خودروهای حمل پسماندها و تخلیه زباله این شهر به مخزن شست‏‌وشو برای ارتقای سطح سلامت شهروندان خبر داد و گفت: فقدان این امکان در مخازن خودروهای جمع‌‏آوری زباله اسباب تصاعد بوی نامطبوع به محیط و نارضایتی شهروندان رودهنی را فراهم آورده بود.

وی تصریح کرد: از این رو، شهرداری رودهن در راستای رفع این مشکل به تهیه و نصب دستگاه مخزن‏‌شوی در ماشین‌‏آلات حمل و تخلیه زباله اقدام کرد.

خودروهای غیرمکانیزه مشکلات بسیاری به همراه داشت

شهردار رودهن اضافه کرد: در گذشته، جمع‏‌آوری و حمل و نقل پسماندهای شهری شامل زباله‏‌های خانگی، بیمارستانی و تجاری از طریق خودروهای غیرمکانیزه انجام می‏شد که مشکلات بسیاری را به همراه داشت.

محرمی افزود: بروز چنین مشکلاتی، واحد مدیریت پسماند شهرداری رودهن را به انجام مطالعات دقیق و بررسی‏های علمی و عملی برای حرکت به سوی مکانیزه‌‏سازی این فرآیند مهم واداشت.

وی اضافه کرد: با نصب مخزن شست‌‏وشو، زباله سطل‏های مکانیزه پاکیزه و بوی بد ناشی از پسماندهای آن برطرف می‏شود.

شهردار رودهن افزود: این ماشین‏‌آلات بعد از تخلیه سطل‏های زباله در فرآیندی ساده درون سطل‏ها را شست‏‌وشو می‏دهد و در حال حاضر، این سامانه مقرون به صرفه‏‌ترین روش شست‏‌وشوی مخازن زباله شمرده می‏شود.

نقش مؤثر شهرداری‏ها در رونق اقتصادی شهر

شهردار رودهن همچنین گفت: شهرداری‏ها نقش مؤثر و به‏‌سزایی در توسعه یا توقف رشد اقتصادی یک شهر ایفا می‏کنند.

محرمی اظهار داشت: ارائه خدمات، ایجاد رفاه برای شهروندان و تأمین زیرساخت‏های لازم معمولاً از سوی شهرداری‏ها پایه‏‌گذاری می‏شود.

وی ادامه داد: ساخت و توسعه مراکز خرید و میادین میوه و تره‏‌بار علاوه بر فعال‌‏سازی چرخه اقتصادی در شهرها موجبات ایجاد اشتغال پایدار و مستمر را در هر شهری فراهم می‏آورد.

محرمی اضافه کرد: در سالیان اخیر، افزایش جمعیت مناطق شهری و روند رو به رشد شهرنشینی گاه مشکلات عدیده‏‌ای را پدید آورده است.

شهردار رودهن افزود: این امر پرداختن به همه جنبه‏‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، عمرانی و  ... را برای سازمان‏های متولی مدیریت شهری با مشکل مواجه ساخته است.

وی ادامه داد: از این رو، برای تأمین نیازهای شهروندان به خصوص اقتصادی باید اقدامات زیربنایی صورت گیرد.

محرمی اضافه کرد: رونق اقتصادی و ایجاد زمینه‏‌های سرمایه‌‏گذاری به عنوان شاخص‏های رقابتی در شهرهای امروز جهان مطرح است.

شهردار رودهن افزود: رقابت‏های اقتصادی در برخی از شهرهای جهان به قدری شدت گرفته است که شماری از آنها به قطب‏های بزرگ صنایع پیشرفته و دانش‌‏بنیان تبدیل شده‏‌اند.

وی ادامه داد: مراکز بزرگ توریستی، کانون‏های ترابری، قطب‏های صنعتی و مناطق فناوری دانش‌‏بنیان از جمله زمینه‌‏های رشد و توسعه اقتصاد شهری‏ هستند.

انتهای پیام/صا10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول