اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار چالوس:

تخلیه زباله کیلویی 600 تومان هزینه دارد

خبرگزاری فارس: شهردار چالوس گفت: تخلیه زباله برای شهرداری کیلویی 600 تومان هزینه در پی دارد.

تخلیه زباله کیلویی 600 تومان هزینه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، عباس ندرلو بعدازظهر امروز در اولین نشست رسمی هیئت مدیره انجمن صنفی تازه تاسیس انبوه سازان مسکن شهرستان‌های چالوس و نوشهر با بیان اینکه ورودی و خروجی شهر و شکل‌گیری انبوه‌سازی‌های شهر باید به گونه‌ای دیگر اجرایی شود، اظهار داشت: شهرداری مکلف است در قبال ارایه سند مالکیت و شناسنامه مالک به او خدمات بدهد.

ندرلو با تاکید بر ضرورت بازنگری در طرح تفصیلی ادامه داد: پراکندگی‌های تجاری و مسکونی یکی از علت‌های اصلی ترافیک درون شهری است.

وی یکی از راه‌های رشد امور شهرداری را راه‌اندازی اتوماسیون اداری شهرداری دانست و تصریح کرد: بر اساس این سیستم تمام درخواست‌ها بلافاصله وارد کامپیوتر می‌شود و دیگر شاهد این نخواهیم بود که شهروندی از مفقود شدن پرونده‌ها و برخی برگه‌های آن شکوه کند وقتی اطلاعات نرم‌افزاری دیگر امکان خروج از سایت وجود نخواهد داشت.

ندرلو یکی دیگر از این موارد را ایجاد دفاتر الکترونیکی عنوان و تصریح کرد: در این طرح نیز امور مربوط به پروانه و پایان کار به بخش خصوصی واگذار شده و شهرداری نقش نظارتی خواهد داشت تا خارج از طرح تفضیلی و کاربری‌ها مجوزی صادر نشود.

شهردار چالوس بیان داشت: در همین رابطه نیز نسبت به اعزام نمایندگانی از نظام و کانون مهندسان به همراه معاون شهرسازی به دفاتر الکترونیکی تهران تا با چگونگی مراحل کار این دفاتر برای اجرایی شدن در چالوس آشنا شوند.

ندرلو با بیان اینکه همچنان پروانه‌های صادره به نوعی شناسنامه زمان‌های دور است، خطاب به انبوه‌سازان اظهار داشت: دفتر فنی شما که از تاثیرگذاران شهر هستید باید قوی باشد و این قوی شدن مستلزم ایجاد برخی امکانات است.

وی یکی از این موارد را ایجاد فیبر نوری است برای در تماس بودن با انبوه‌سازان عنوان کرد و اذعان داشت: شما می‌توانید در این دفتر درخواست‌های خود را بررسی و تشکیل پرونده دهید و پس از طی پروسه لازم برای دریافت پروانه به ما ارایه دهید. 

شهردار چالوس با تاکید بر اینکه از نظر شهرسازی از بسیاری از کشورهای آسیایی و آفریقایی جلو هستیم، گفت: ما می‌خواهیم صدور پروانه از صفر تا صد را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: در شهرهای بزرگ کمتر پیش می‌آید مالکی شخصا به شهرداری مراجعه کند، حتی کنترل ساختمان در شهرهای بزرگ برعهده بخش خصوصی است و بخش خصوصی کار خود را به درستی انجام می‌دهد چرا که اگر ندهد به همان اندازه جریمه می‌شود و این امکان خطا را کاهش می‌دهد.

ندرلو تصریح کرد: چالوس محدوده کوچک‌تری است و انبوه‌ساز شناخته ‌شده‌تری دارد پس می‌شود با برنامه‌ریزی درست به بسیاری از این اهداف دست یافت.

وی با بیان اینکه دستمزد ما بیشتر از هزینه عمرانی است، گفت: بخش خصوصی باید جان داشته باشد و اگر نداشته باشد اول شهرداری ضرر می‌کند.

ندرلو با تاکید بر اینکه طرح تفصیلی باید بازنگری شود، افزود: این طرح حاصل برداشتی از سال 82 و ابلاغ سال 88 است.

شهردار چالوس ادامه داد: زیرساخت‌های شهر توسط شما انبوه‌سازان ساخته می‌شود و حمایت از این قشر امری ضروری است.

وی اضافه کرد: یک سرمایه‌گذار باید رغبت داشته باشد که بیاید داخل شهر سرمایه‌گذاری کند. وقتی ساخت و ساز 110 شغل ایجاد می‌کند و این ایجاد اشتغال معطوف به شهروندان همین شهر باشد باید از انبوه‌ساز حمایت کرد.

ندرلو ابراز داشت: حاضریم خارج از وقت اداری میزبان انبوه‌سازان باشیم و به کار آنها رسیدگی کنیم.

شهردار چالوس با ضروری خواندن آموزش بازیافت از مبدا در منازل، مجتمع‌ها و... گفت: باید 80 درصد زباله ها در مبداء تفکیک تا کمتر به محیط زیست آسیب وارد شود. ضمن اینکه هم‌اکنون تخلیه زباله برای شهرداری کیلویی 600 تومان هزینه در پی دارد.

وی با اشاره به اینکه باید بافت فرسوده را به سمت نوسازی هدایت کنیم، بیان داشت: در هیچ کجای دنیا شهرهای توریستی پراکندگی در مجتمع‌های مسکونی ندارند، اگر امروز درست شهرسازی را پیاده کنیم و ترددها را کاهش دهیم و مجتمع‌های تجاری اداری مسکونی را کجا ببینیم می‌توانیم بگوییم شهری ایده‌آل داریم.

شهردار چالوس عنوان کرد: اگر در طرح تفصیلی خط آسمان داشته باشیم می‌دانیم کاربری کدام منطقه تا چند طبقه است تا بر اساس همان تصمیم‌گیری کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نگاه ما به انبوه‌ساز نگاه تعامل است نه مقابله، اذعان داشت: کسی که برای شهر سرمایه‌گذاری می‌کند برای ما اهمیت دارد، به همین منظور با تمام قوا بعد از ساعت اداری به اتفاق همکاران فنی و مالی در خدمت شما هستیم و ضمن همکاری با شما 48 ساعته به شما پروانه می‌دهیم.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول