اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی نور:

شیرابه‌های زباله سبب خشک شدن 500 درخت شد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهرستان نور گفت: شیرابه‌های زباله با نفوذ به اطراف سبب خشک شدن حداقل 500 درخت در اطراف زمین زباله‌دانی شده در این شهرستان شده است.

شیرابه‌های زباله سبب خشک شدن 500 درخت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، علی‌اکبر مرزی عصر امروز در جلسه شورای سلامت این شهرستان بیان کرد: ادارات خدماتی آب روستایی و شهری که تامین‌کننده آب شرب خانوارها هستند، در عین حال در میزان آب‌بها و دریافت آن حتی به خانوارهای ضعیف ریالی تخفیف نمی‌دهند.

وی تصریح کرد: در بعضی موارد مدت‌ها از شکستگی لوله‌ها در مسیر انتقال می‌گذرد اما نسبت به بازسازی و ترمیم شکستگی لوله‌های آب اقدام نمی‌کنند.

رئیس شورای شهرستان اظهار داشت: این امر علاوه بر هدررفت میزان زیادی از آب شرب سالم و بهداشتی که با هزینه زیاد تامین می‌شود، سبب ورود شن و ماسه و سایر املاح در محل شکستگی و آلوده شدن آب در ادامه مسیر انتقال می‌شود و در نهایت آب آلوده همراه با شن و ماسه از شیرهای مصرفی مصرف‌کنندگان خارج و نصیب آنان می‌شود.

*در جمع‌آوری دست‌فروشان گزینشی عمل نشود

وی در ادامه به تعطیلی و جمع‌آوری جگرکی‌ها و دست‌فروشان اشاره کرد و گفت: بستن جگرکی و جمع‌آوری دستفروشان گزینشی نباشد، اگر قرار است نباشند و جمع شوند همه را باید جمع کنیم.

مرزی ادامه داد: در بحث جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه‌ها برخورد قضایی قاطع لازم است زیرا پرونده تخلف از سوی مراجع ذیربط تشکیل و به مراجع قضایی ارسال می‌شود اما با 10 هزار تومان جریمه مسئله ختم می‌شود، این برخورد موثر نیست.

این مسئول هم به زمین زباله و مشکلات آن اشاره کرد و بیان داشت: شیرابه‌های زمین زباله با نفوذ به اطراف سبب خشک شدن حداقل 500 درخت در اطراف زمین زباله شده و سبب آلودگی آب‌های زیرزمینی و سلامت مردم به‌ ویژه سلامت روستائیان پایین‌دست منطقه را در معرض خطر انداخته است؛ چاره‌اندیشی فوری ضروری است.

وی از حضور نیافتن شهردار نور در جلسات انتقاد کرد و افزود: حضور نیافتن شهردار نور در جلسات و اعزام نماینده بی‌احترامی به مجموعه جلسه و سایر شرکت‌کنندگان است، با توجه به اینکه در هر جلسه یکی از کارکنان به جلسه اعزام می‌شود که شاید از صورت‌ جلسات و مصوبات جلسه قبلی هم مطلع نیست و اختیارات لازم در این جلسه را هم ندارد و فقط منتقل‌کننده است.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول