اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای فرهنگ عمومی دماوند:

دیش‏های ماهواره در دماوند جمع‏‌آوری شود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای فرهنگ عمومی دماوند با قدردانی از راه‌‏اندازی سامانه‏‌های دیجیتال تلویزیونی در دماوند گفت: استفاده از ماهواره توجیه عقلی و شرعی ندارد و دیش‏های ماهواره در این شهر باید جمع‏‌آوری شود.

دیش‏های ماهواره در دماوند جمع‏‌آوری شود

حجت‏‌الاسلام محمد علاءالدینی امروز در گفت‌‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: راه‌‏اندازی تجهیزات دریافت تصاویر تلویزیونی از طریق سیستم‏های دیجیتال فرصتی مغتنم برای مردم است.

وی ادامه داد: از این به بعد، مردم سرزمین دارالمؤمنین، دماوند، می‏توانند از طریق این فناوری با کیفیت بهتری از برنامه‏‌های ارزشی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بهره‌‏مند شوند.

علاءالدینی اضافه کرد: خوشبختانه تذکرات و پیگیری‏های مکرر ستاد نماز جمعه شهرستان دماوند در این زمینه مورد توجه مسئولان امر قرار گرفت و شهرستان به این فناوری تجهیز شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند افزود: این امر نشان‌‏دهنده تأثیرگذاری نهاد نماز جمعه و همراهی مسئولان با این جایگاه است.

وی ضمن قدردانی از ایجاد سامانه‌‏های دریافت تصاویر دیجیتال در شهرستان دماوند متذکر شد که دیگر وجود دیش‏های ماهواره بر بام خانه‏‌های اهالی دماوند توجیهی ندارد.

علاءالدینی تصریح کرد: رسانه‏ ملی به شرط تهیه، تولید و پخش آثار فاخر مبتنی بر فرهنگ اسلامی ایرانی به قول امام راحل(ره) می‏تواند به عنوان یک دانشگاه بزرگ و تأثیرگذار ایفای نقش کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند اضافه کرد: خوشبختانه با تدبیر مسئولان سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، این نقش در اغلب برنامه‏‌های این مجموعه متبلور است.

وی افزود: مردم شریف، ولایی و شهیدپرور دماوند به خوبی آگاه هستند که با ایجاد امکانات دریافت تصاویر دیجیتال دیگر نیازی به دیش ماهواره نیست و استفاده از این وسیله توجیه منطقی، عقلانی و شرعی ندارد.

علاءالدینی ادامه داد: امروز می‏توان با تهیه یک دستگاه مبدل نه چندان گران‏، از برنامه‏‌های متناسب با فرهنگ اسلامی بهره برد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند افزود: مسئولان ذی‏ربط نیز باید زمینه‏‌های لازم برای جمع‌‏آوری دیش‏های ماهواره در دماوند را فراهم سازند.

وی با تکیه بر حدیثی از نبی مکرم اسلام(ص) که فرمودند «هر چه را من حرام اعلام می‏کنم تا قیامت حرام است»، استفاده از ماهواره را به عنوان فضایی نامأنوس با فرهنگ اسلامی ایرانی، مصداقی از محرمات بیّن خواند.

انتهای پیام/صا20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول