اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز جهانی مطالعات خانواده در ایران:

ماهواره عامل اصلی انتشار فرهنگ مبتذل غرب است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز جهانی مطالعات خانواده در ایران گفت: ماهواره عامل اصلی انتشار فرهنگ مبتذل و منحط غربی در جامعه است.

ماهواره عامل اصلی انتشار فرهنگ مبتذل غرب است

به گزارش خبرگزاری فارس از چابهار، عبدالرضا کردی پیش از ظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار اظهار داشت: خانواده ایرانی به واسطه صداقت و حمایت‌های مستمر که برگرفته شده از دین غنی و کامل اسلام است، امروزه توانسته در صدر سالم‌ترین و با وفاترین خانواده‌های دنیا قرار گیرد که این مهم برای اولین بار توسط سازمان جهانی یونسکو که یک سازمان معتبر می‌باشد اعلام شده است.

وی افزود: امروز در دنیای غرب هیچ اثری از بنیان خانواده دیده نمی‌شود و افراد به صورت منفرد و در قالب‌هایی خارج از محیط امن و پاک خانواده در حال زندگی منتهی به تباهی قرار دارند.

به گفته این استاد دانشگاه در کشور ما با تمام مشکلات و خلأهای مختلف باز هم خانواده توانسته جایگاه با ارزش و استراتژیک خود را در راستای ساماندهی جامعه حفظ کند.

مدیر مسئول فصلنامه بین‌المللی مطالعات خانواده در ایران ادامه داد: با توجه به این موارد دنیای غرب بر آن شد تا نهاد مقدس خانواده را دچار تزلزل کند و بر همین اساس تهاجمات فرهنگی و نرم افزاری را با رنگ و بویی زیبا اما فریبنده وارد خانواده ایرانی کرد.

کردی تصریح کرد: ماهواره به عنوان عامل اصلی انتشار فرهنگ ابتذال و غربی متأسفانه توانسته خانواده را با چالش‌هایی مواجه کند که هر روز بر شدت گرداب گونه این معضلات اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی افزوده می‌‌شود.

به گفته وی ازدواج امروز به عنوان مهم‌ترین مشکل جامعه جوان ایران، اصلی‌ترین دغدغه خانواده‌ها شده است.

این استاد دانشگاه که زمینه یک ازدواج موفق را عبور از پنج مرحله بلوغ که شامل بلوغ جنسی، اجتماعی، معنوی، عقلانی و جسمی برشمرد افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد ازدواج‌هایی که دارای این بلوغ‌ها باشند بسیار کمتر دچار چالش و تناقض‌های منجر به طلاق می‌شوند.

وی با اعلام اینکه بیش از 90 درصد دوستی‌های قبل از ازدواج به طلاق منجر می‌شود از این امر به عنوان زنگ خطری برای جوانان نام برد که باید در توجه هرچه بیشتر به روابط قبل از ازدواج، با نگاهی به دور از عواطف گذرا برخورد کنند.

کردی همچنین «زنای ذهنی» را به عنوان یکی دیگر از عوامل اصلی ایجاد طلاق عاطفی در خانواده‌ها برشمرد و تصریح کرد: بررسی‌ها و آمارها متأسفانه پرده از حقایقی برداشته که برای اولین بار اعلام می‌کنم درصد بالایی از خانواده‌های ایرانی دچار مشکل حاد «زنای ذهنی» هستند.

وی «زنای ذهنی» را اینگونه تعریف می‌کند که زوجین جسما در کنار یکدیگر در کالبد خانواده قرار دارند اما در واقعیت ذهن و روح آنان در کنار افرادی دیگر قرار دارد و همیشه نیز خود را نیمه گمشده آن عشق‌های خیالی می‌دانند.

این استاد دانشگاه معتقد است «زنای ذهنی» امروزه به طور مخربی در خانواده‌ها در حال رشد پنهانی قرار دارد و این معضل آغازگر باتلاق دیگری با عنوان طلاق عاطفی در جامعه شده است.

رئیس مرکز جهانی مطالعات خانواده در ایران ادامه داد: بی‌تفاوتی، محبت نکردن به یکدیگر و درک نکردن احساسات از مهم‌ترین نشانه‌های شکل‌گیری طلاق عاطفی در خانواده‌هاست که این اپیدمی نهفته در تهران در رشد بسیار مخربی قرار دارد.

کردی خاطرنشان کرد: اگر با برنامه‌ریزی هدفمند و کاربردی در زمینه تثبیت کانون خانواده و ازدواج‌های مستحکم گام برنداریم به طور حتم در آینده نزدیک به سرنوشت تلخ کشورهای اروپایی و آمریکایی در از هم پاشیدگی کانون مقدس خانواده مواجه خواهیم شد و این یعنی سرآغازی برای همه معضلات اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی خواهد بود.

انتهای پیام/آ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول