اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بیانیه بسیج هنرمندان خراسان‌رضوی در محکومیت قطع شبکه‌های ایرانی

قطع شبکه‌های ماهواره‌ای ایران نشان از اوج استیصال غرب و صهیونیسم است

خبرگزاری فارس: سازمان بسیج هنرمندان خراسان‌رضوی با بیانه‌ای در محکومیت قطع شبکه‌های ایرانی از ماهواره‌های هاتبرد آورده است: این اقدام غیراصولی نشان می‌دهد غرب تحت تاثیر لابی صهیونیست‌ها در اوج استیصال در برابر بیداری اسلامی است.

قطع شبکه‌های ماهواره‌ای ایران نشان از اوج استیصال غرب و صهیونیسم است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سازمان بسیج هنرمندان استان خراسان‎رضوی با محکوم کردن قطع شبکه‌های ایرانی از ماهواره هاتبرد، این اقدام را ناشی از فشار لابی‌های صهیونیستی دانست.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

قطع پخش شبکه‌های برون مرزی جمهوری اسلامی ایران از ماهواره‌های هاتبرد که با فشار لابی‌های صهیونیستی بر دولت‌های غربی و از طریق شرکت یوتل‌ست صورت گرفته است، اقدامی غیرحرفه‌ای و خلاف عرف و قوانین صریح بین‌المللی و برخلاف ادعاهای دروغین غرب در رابطه با وجود جریان آزاد اطلاعات و آزادی بیان و فعالیت‌های رسانه ‌است.

آنچه در جهان امروز با آن روبه‌رو هستیم، ظلم و فساد آشکار قدرتمندان زورگو و مستبدی است که آگاهی اذهان عمومی را مانع پیشبرد اهداف ددمنشانه و غیرانسانی خود دانسته و با سرپوش گذاشتن بر واقعیت‌ها،صحنه‌ای غیرواقعی و مطابق با خواست و اراده خود از حوادث و اتفاقات مناطق مختلف جهان منعکس می‌کنند.

این اقدام غیراصولی نشان می‌دهد مراکز تصمیم‌گیری غرب تحت تاثیر لابی صهیونیست‌ها در اوج استیصال و درماندگی در برابر ملت‌ها به‌ویژه بیداری اسلامی قرار گرفته و به همین منظور حاضر به انجام هرگونه رفتار غیرقانونی و حتی پذیرفته شده از سوی همین مدعیان است.

فارغ از بهانه‌های واهی تحریم، میلیون‌ها نفر در اروپا پرس تی‌.وی، العالم، سحر، جام جم و رادیوهای انگلیسی و فرانسه و ایتالیایی و غیره ایران را دیگر دریافت نخواهند کرد و این‌گونه صدای ایران به این سبک و سیاق در کشورهای اروپایی سانسور شد.

جالب این است که این اقدام و این سانسور عجیب را کشورهایی اعمال می‌کنند که مدعی ارتباطات مدرن بوده و از سوی دیگر ادعای اعتقاد به آزادی بیان دارند سلطه گران مستکبر غربی همواره با سوء استفاده از ابزار رسانه در پی کسب منافع و مطامع حیوانی خود بوده و هیچ حد و مرزی در رفتار غیرانسانی و تمامیت خواه خود نمی‌شناسند. در این شرایط اگر ملتی هوشیار  و آگاه به دنبال آگاهی بخشی عمومی باشد، توسط قدرت‌های مستکبر و بطور همه جانبه سرکوب خواهد شد.

ادعای واهی کشورهای غربی مبنی بر ایجاد فضای منفی در عرصه بین‌المللی از سوی رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران در حالی است که به نام آزادی بیان به نشریات و رسانه‌های غربی اجازه داده می‌شود به مقدسات یک و نیم میلیارد مسلمان اهانت کنند و حتی اعتراض مسلمانان نیز در این رسانه‌ها منتشر نمی‌شود. باید پرسید آیا جریحه‌دار کردن احساسات 1.5 میلیارد مسلمان مغایر با امنیت بین‌الملل نیست که با آنها برخورد نمی‌شود؟

از سوی دیگر محافل رسانه‌ای غرب و برخی کشورهای عربی نظیر العربیه و الجزیره با انتشار اخبار کذب در قبال تحولات جهانی، به فضای بحرانی جهان دامن زده‌اند که نمود آن را در سوریه می‌توان مشاهده کرد.

جالب تر این است که همین رسانه‌ها در برابر کشتار مردم بحرین و عربستان سکوت کرده‌اند و از انتشار این اخبار خودداری می‌کنند.

هنرمندان خطه خورشید ضمن محکومیت این اقدام که مخالف آزادی بیان و اندیشه است، اعلام می‌داریم که بدون شک این اقدام جریان استکبار همانند سایر اقدامات کور سال‌های گذشته دوام نخواهد داشت و روزی فرا خواهد رسید که تمام انسان‌ها، عادلانه از حقوق بشری که حداقل آن آگاهی است بهره‌مند خواهند شد و همچنین خواستار پیگیری حقوق قانونی از طریق مجامع بین‌المللی می‌باشند.

انتهای پیام/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول