اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گلستان مطرح کرد

«انحراف» از فضای خانواده شروع می‌شود/ خطرات جبران‌ناپذیر ماهواره برای کودکان

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: ماهواره یکی از ابزار پرخطر جنگ نرم دشمن علیه جوانان و نوجوانان، می‌تواند به مرور زمان خطرات، آسیب‌ها و انحرافات جبران‌ناپذیری را به وجود بیاورد.

«انحراف» از فضای خانواده شروع می‌شود/ خطرات جبران‌ناپذیر ماهواره برای کودکان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علیرضا جمشیدی در دیدار با جمعی از برگزیدگان و مشاوران نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اظهار داشت: نگاه مسئولان استان به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نگاه حمایتی است.

وی تصریح کرد: ما به حوزه کودک و نوجوان معتقد هستیم و از این رو در این سن و سال، کودک باید ساخته شود تا فردایی درخشان و به دور از آسیب در انتظارش باشد. 

جمشیدی ادامه داد: کودک از لحظه تولد همانند گل سرسبد زندگی انسان است و اگر به آن پرداخته نشود پژمرده خواهد شد و آنچه که شما در این سن به کودکان و نوجوانان می‌آموزید همانند نقشی است که روی سنگ حکاکی کرده‌اید و تا ابد روی آن خواهد ماند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان با بیان اینکه ایجاد اتاق فکر اختصاصی نوجوانان یک ضرورت است خاطر نشان کرد: هم‌اکنون در اتاق فکر کارگروه بانوان و خانواده و کارگروه اجتماعی فرهنگی استان مسائل مربوط به کودکان و نوجوانان مورد بحث و توجه قرار می‌گیرد اما ایجاد اتاق فکر در کانون پرورش فکری اقدام بسیار ارزنده‌ای خواهد بود که مورد حمایت مسئولان عالی رتبه استان قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه یادآور شد: روزی دشمن فکر می‌کرد که می‌تواند با جنگ فیزیکی نظام نوپای اسلامی ما را زمین‌گیر کند، اما جوانان و نوجوانان غیور و رزمنده ایران اسلامی طی هشت سال دفاع مقدس دشمن را عقب رانده و مغلوب شجاعت خویش ساختند از این رو دشمنان قسم‌خورده نظام، جنگ نرم علیه فرزندان میهن اسلامی را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

جمشیدی تأکید کرد: لذا موضوع جنگ نرم بسیار جدی است و باید در کنار دفاع فیزیکی، مراقب حوادث فکری و اندیشه‌ای باشیم تا خدای نکرده یک لحظه غفلت باعث یک عمر پشیمانی انسان نشود.

وی افزود: ماهواره به عنوان یکی از ابزار پرخطر جنگ نرم دشمن علیه جوانان و نوجوانانمان به کارگیری شده و می‌تواند به مرور زمان خطرات، آسیب‌ها و انحرافات جبران‌ناپذیری را به وجود بیاورد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان خاطر نشان کرد: خانواده‌ها نباید فضایی مملو از لغزش، خطر و انحراف را در خانه ایجاد کنند و آنچه که برای انحراف فکری و اخلاقی نوجوان خطرناک است را در اختیار او قرار دهند.

وی وراثت، جامعه و خود فرد را به عنوان سه عامل اصلی تشکیل‌دهنده شخصیت هر فردی برشمرد و اظهار داشت: بخش کوچکی از ویژگی‌های شخصیتی فرد وراثتی است اما جامعه و خود فرد نقشی اساسی در شکل‌گیری شخصیت او دارند، از این رو اگر انسان خود را دریابد و قدر و منزلت خود را به عنوان خلیفة‌الله درک کند و در مسیر خود ارزشمندی قرار گیرد به کرامت و عزت انسانی خواهد رسید.

جمشیدی با بیان خاطره‌ای به مقایسه دوران کودکی خود با زمان حال پرداخت و تصریح کرد: آنچه که امروز به عنوان امکانات عالی و مربیان با دانش در اختیار شماست در سال‌های پیش از انقلاب در اختیار کودکان آن دوره نبود و این مسئولیت شما را سنگین‌تر خواهد کرد زیرا فردای قیامت شما را با تراز امکانات امروز می‌سنجند که تا چه حد توانسته‌اید از علم و دانشی که پیش رویتان قرار دارد آموخته و بهره‌مند شوید.

وی در پایان و در جوی صمیمی و دوستانه پاسخگوی پرسش‌های کودکان و نوجوانان حاضر در جلسه بود و هدایایی را به آنها اعطا کرد.

انتهای پیام/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول