اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

«حقوق ماهواره» منتشر شد

خبرگزاری فارس: کتاب «حقوق ماهواره» به قلم مسلم خلفی توسط مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما منتشر شد.

«حقوق ماهواره» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما، کتاب حقوق ماهواره در سه بخش کلیات و مفاهیم حقوق ماهواره، توسعه حقوق ماهواره و ابعاد حقوقی ارتباطات ماهواره‌ای تدوین و تنظیم شده است.

هر یک از بخش‌های این کتاب دارای فصول متعدد و بنیادی است که موضوعات جزئی‌تری را راجع به موضوعات مطرح شده ارائه می‌کند.

حقوق ارتباطات و ارتباطات ماهواره‌ای از فصول بخش اول کتاب است که شامل موضوعاتی چون معاهدات بین‌المللی، آموزه‌های حقوقی، عرف بین‌الملل، فضای ماورای جو، انواع ماهواره از نظر مدار محل استقرار، ماهواره‌های غیرفعال، ماهواره‌های نظامی و غیرنظامی، سرویس‌های ماهواره‌های ثابت، سیستم ماهواره بین‌المللی، منطقه‌ای و محلی و نیز تسهیل کاربرد امواج کوتاه می‌شود.

نقش سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای غیر ماهواره‌ای در توسعه حقوق ماهواره و نقش سازمان‌های ماهواره‌ای بین‌المللی، منطقه‌ای و محلی در توسعه حقوق ماهواره از مطالب مطرح شده در بخش دوم این کتاب است.

امکان‌سنجی استناد به اصل آزادی اطلاعات برای مشروعیت یافتن پخش برون مرزی، امکان‌سنجی استناد به حاکمیت ملی به منظور عدم مشروعیت پخش برون مرزی، مسئولیت بین‌المللی در ارتباطات ماهواره‌ای، مالکیت معنوی در ارتباطات ماهواره‌ای، انعقاد قرارداد به وسیله ماهواره و حل اختلافات بین‌المللی مرتبط با ماهواره، حقوق ماهواره در برخی کشورهای جهان و حقوق ماهواره در ایران از فصول فصل سوم این اثر مکتوب است.

انتهای پیام/ل30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول