اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در گیلان:

ماهواره و اینترنت روح مطالعه در جامعه را کمرنگ کرده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه رشت گفت: وجود ماهواره و اینترنت روح مطالعه در جامعه را کمرنگ کرده است.

ماهواره و اینترنت روح مطالعه در جامعه را کمرنگ کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در جریان مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه کتاب در گیلان با بیان اینکه کتاب یک راهنمای کم‌نظیر برای انسان‌هاست اظهار کرد: خداوند در قرآن به قلم و کتاب سوگند یاد کرده و این نشانه ارزشمند بودن کتاب و قلم و تاثیرگذاری آنها در قلب و روح آدمی است.

وی با اشاره به اینکه قوه شنوایی و بینایی و نیز قوه تفکر و تعقل در انسان کانال‌هایی هستند که خداوند برای کسب دانایی و فراگیری دانش در وجود آنها قرارداده است، افزود: انسان معلومات را از طریق چشم و گوش دریافت کرده و به قلب و روح خود منتقل می‌کند.

امام جمعه رشت درباره جایگاه کتاب و علم بین بزرگان و علمای دینی خاطرنشان کرد: احادیث فراوانی درباره کتاب و کتابخوانی وجود دارد که کتاب را یکی از حدیث گران خوانده‌اند.

قربانی ادامه داد: کتاب انعکاس مطالبی است که از روی تفکر و تعقل نوشته و ضبط شده‌اند زیرا آثار کلام در فضا حذف می‌شود و چیزی از آن باقی نمی‌ماند در حالی که آثار کتاب تا قرن‌ها باقی می‌ماند.

وی قرآن مجید را عظیم‌ترین کتاب انسان از یک‌هزار و 500 سال پیش تاکنون دانست که هنوز در دست بشر تکثیر شده و مورد مطالعه قرار می‌گیرد و جاودانه است.

امام جمعه رشت به 60 عنوان تالیف خود از دوران جوانی تاکنون اشاره کرد و گفت: از این طریق سرمایه جاودانی برای خود اندوخته‌ام.

وی وجود کتابخانه‌ای به ارزش بالغ بر یک میلیارد تومان را حاصل تلاش خود خواند و ابراز کرد: کتاب‌های این کتابخانه را به کتابخانه حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) در گیلان اهدا می‌کنم.

قربانی با اشاره به اینکه امروزه با وجود ماهواره‌ها و اینترنت روح مطالعه در جامعه کمرنگ‌تر شده است، خاطرنشان کرد: جوانان درس را بیشتر برای کسب نمره و به دست آوردن فرصت‌های شغلی می‌خوانند.

وی با اشاره به کتابخانه شخصی آیت‌الله مرعشی نجفی یادآور شد: کتابخانه شخصی ایشان نیز یکی از نادرترین کتابخانه‌های کشور با دارا بودن بالغ بر 30 هزار نسخه کتاب خطی است که هنوز منتشر نشده‌اند.

امام جمعه رشت با تصریح بر اینکه روح کتابخوانی باید در جامعه پررنگ شود، افزود: هدف از برگزاری نمایشگاه‌های کتاب آشنایی هر چه بیشتر جامعه با فرهنگ مطالعه است.

وی تلویزیون و ماهواره را یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در کاهش میزان فرصت مطالعه افراد دانست و متذکر شد: انسان در سایه کتاب به آرامش می‌رسد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در مراسم مذکور اظهار کرد: علاوه بر تخفیف 20 درصدی ناشران به خریداران 20 درصد تخفیف نیز برای خرید کارت بانک صادرات(بن کتاب) لحاظ شده است.

حمید حاذق‌نیکرو با اشاره به اینکه غرفه‌های نمایشگاه کتاب رشت به صورت رایگان در اختیار ناشران گذاشته شده است، اذعان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تمام هزینه‌های نمایشگاه کتاب رشت را پرداخت می‌کند.

وی هزینه برگزاری نمایشگاه کتاب گیلان را 180 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر رشت اتوبوس برای تردد دانش‌آموزان و دانشجویان به منظور بازدید از نمایشگاه کتاب گیلان در نظر گرفته شده است.

این مسئول با بیان اینکه هشتمین نمایشگاه کتاب گیلان با حضور 420 ناشر افتتاح شده است، اذعان کرد: 350 ناشر کشوری و 70 ناشر از گیلان در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند.

به گزارش فارس، هشتمین نمایشگاه کتاب گیلان هر روز تا 30 مهر جاری در محل نمایشگاه دائمی استان واقع در کیلومتر 5 جاده رشت‌ـتهران از ساعت 10 صبح تا 8 شب دایر است.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول