اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط گروه جهادی علویون صورت گرفت

ساخت خانه برای زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی

خبرگزاری فارس: مسئول گروه جهادی علویون گفت: 300 بسیجی در قالب گروه جهادی علویون در مناطق زلزله‌زده حضور یافته و اقدام به ساخت خانه برای اهالی این مناطق کردند.

ساخت خانه برای زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی

احمد عمرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فعالیت‌های گروه جهادی علویون اظهار داشت: این گروه جهادی از سال گذشته با مشارکت نخبگان گروه‌های دیگر جهادی شکل گرفت.

وی با بیان اینکه گروه جهادی علویون فعالیت‌های خود را ابتدا با اجرای برنامه‌های مذهبی و هیئتی آغاز کرد گفت: پس از زلزله آذربایجان این گروه تصمیم گرفت در عرصه عمرانی نیز وارد شود.

مسئول گروه جهادی علویون خاطر نشان کرد: گروه جهادی علویون در یکی از روستاهای شهرستان ورزقان کار خود را با ساخت 10 خانه آغاز کرد و پس از استقبال اهالی و مسئولان آن منطقه از فعالیت‌های گروه، این عدد تا 17 خانه افزایش یافت.

وی با اشاره به ظرفیت گروه جهادی علویون برای گسترش فعالیت‌ها در این عرصه عنوان کرد: اگر امکانات و مصالح برای این کار آماده شود، این گروه می‌تواند تعداد بیشتری از خانه‌های این روستا را بسازد.

عمرانی با اشاره به حضور 35 روزه گروه جهادی علویون در مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی در شهریور و مهر ماه اظهار داشت: در این زمینه ساخت خانه خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی در دستور کار این گروه قرار گرفت.

وی افزود: در حال حاضر کار ساخت این ساختمان‌ها به مرحله دیوارچینی رسیده که البته کمبود مصالح و امکانات موجب شد تا این کار بیش از حد انتظار اعضای گروه طول بکشد.

مسئول گروه جهادی علویون با اشاره به استقبال اهالی روستا از این فعالیت‌ها خاطر نشان کرد: تلاش کردیم تا کار ساخت این خانه‌ها با کیفیت مناسب و در شأن مردم این مناطق انجام شود.

وی با بیان اینکه گروه جهادی علویون از فعالیت‌های فرهنگی در این مناطق غافل نشده است ادامه داد: بدو ورود به این مناطق هدیه‌هایی از سوی افراد گروه به اهالی تقدیم شد که تاثیر خوبی بر این مردم داشت.

عمرانی گفت: برگزاری جشن مناسبت‌های مذهبی در اعیاد و جشن تکلیف برای دختران 9 ساله این روستا از دیگر فعالیت‌هایی بود که در این روستا دنبال شد.

وی با اشاره به حضور 300 بسیجی در گروه جهادی علویون اظهار داشت: اکثر این افراد از دانشجویان بسیجی استان قم بودند که سابقه خوبی در شرکت در اردوهای جهادی داشتند اما از دیگر اقشار بسیج نیز افرادی در این اردو شرکت کردند.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول