اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن صنفی دامداران گیلان خبر داد

برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه دامپروران در رشت

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن صنفی دامداران گیلان از برگزاری کلاس‌های آموزشی کوتاه مدت ویژه دامپروران در رشت خبر داد.

برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه دامپروران در رشت

حسین متقی‌طلب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت برگزاری کلاس‌های آموزشی کوتاه مدت ویژه دامپروران در رشت را به مناسبت فرا رسیدن عید سعید غدیر خم عنوان و اظهار کرد: شرکت در این کلاس‌ها برای اعضای انجمن صنفی دامداران صنعتی گیلان رایگان است.

وی با بیان اینکه کمیته آموزش و تحقیقات انجمن صنفی دامداران صنعتی استان با همکاری گروه علوم دامی دانشگاه گیلان پیرامون ساماندهی و اجرای عملیات مدیریت پرورش گاو شیری اقدام به برگزاری این کلاس‌ها می‌کند، افزود: در این کلاس‌ها طی دو دوره کوتاه مدت، آموزش‌های ویژه و تخصصی مربوط به دامداران و دست‌اندرکاران صنعت دامپروری داده می‌شود.

رئیس مرجع صدور تاییدیه بهداشتی دامپزشکی گیلان شرکت در این دوره از کلاس‌های آموزشی را موجب کسب مهارت و کمک به کاهش هزینه‌های جاری در دامداری‌ها دانست و خاطرنشان کرد: این کلاس‌ها با شعار «پیشگیری بهتر از درمان» برگزار می‌شود.

وی با اشاره به آموزش اصول پیشگیری از بیماری‌ها، اصول تغذیه، اصول اصلاح‌نژاد و ... در کلاس‌های مذکور تصریح کرد: پس از اتمام این دوره‌ها به افراد شرکت کننده گواهینامه پایان دوره اعطا می‌شود.

متقی‌طلب به وجود حدود 20 دامداری صنعتی کوچک و بزرگ در گیلان اشاره کرد و گفت: داشتن بالغ بر 20 رٱس دام اصیل از جمله ویژگی‌های یک دامداری صنعتی است.

وی کسب پروانه بهره‌برداری از سازمان جهاد کشاورزی را از دیگر ویژگی‌های یک دامداری صنعتی خواند و افزود: بخشی از توزیع و تقسیم‌بندی نهاده‌های دامی از طرف سازمان جهاد کشاورزی برعهده صنف گذاشته شده که طبق جمعیت دامی به اعضای زیرپوشش از طریق صدور حواله تحویل داده می‌شود.

رئیس انجمن صنفی دامداران گیلان با بیان اینکه نهاده‌های دامی شامل سبوس، جو، ذرت و سویا به عنوان بخشی از غذای دام هستند، ادامه داد: با توجه به اینکه وجود سبوس تنها 5 تا 10 درصد نیازهای غذایی یک راس دام را تامین می‌کند توزیع سبوس بیشتر در افزایش میزان تولید شیر در استان تاثیر ندارد.

وی با تصریح بر اینکه هرگز تامین سبوس به تنهایی پاسخگوی تولید بیشتر شیر خام در صنعت دامپروری نیست، خاطرنشان کرد: تامین دیگر نهاده‌های تشکیل دهنده مواد متراکم یا کنسانتره نیازمند حمایت‌های جدی بخش‌های دولتی است تا بتوان با تامین یک کنسانتره مناسب از بیشترین ظرفیت تولیدی یک راس دام بهره گرفت.

نماینده تام‌الاختیار شورای نظام دامپزشکی گیلان در صندوق مهر امام رضا (ع)، به پرداخت تسهیلات 300 میلیون تومانی به اعضای فعال نظام دامپزشکی در سال 89 اشاره کرد و یادآور شد: این وام برای تجهیز، توسعه و خود اشتغالی به اعضای فعال نظام دامپزشکی در بخش خصوصی پرداخت شد و تعداد بالغ بر 30 نفر از واجدان شرایط برای ایجاد اشتغال پایدار از این تسهیلات با نرخ 4 درصد استفاده کردند.

به گفته وی، تکنسین‌ها و دامپزشکان فارغ‌التحصیل به منظور خود اشتغالی در رشته‌های خود از جمله افرادی بودند که موفق به اخذ تسهیلات مذکور شدند.

متقی‌طلب از مسئولان خواست تا پرداخت تسهیلات زودبازده از صندوق مهر امام رضا (ع) با توجه به تاثیرات مثبت آن در جامعه دامپزشکی گیلان همچنان ادامه یابد.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول