اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خبر داد

راه‌اندازی پایانه صادراتی گل و گیاه در گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از راه‌اندازی پایانه صادراتی گل و گیاه تا پایان سال جاری در استان خبر داد.

راه‌اندازی پایانه صادراتی گل و گیاه در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی منتظری عصر امروز در جمع خبرنگاران از مستعد بودن گیلان در زمینه صادرات غیرنفتی خبر داد و اظهار کرد: گیلان به لحاظ قرار گرفتن در شرایط خاص و منحصر به‌فرد جغرافیایی و نزدیکی به کشورهای آسیای میانه، قفقاز، روسیه، آذربایجان و... دارای موقعیت بسیار مناسب در صادرات محصولات غیرنفتی است.

وی با اشاره به اینکه گیلان همواره یکی از بسترهای بسیار مناسب در زمینه صادرات و ترانزیت کالای غیرنفتی و سوختی است، تصریح کرد: قرار گرفتن گیلان در کریدور شمال‌ـجنوب «نوستراک» و دیگر کریدورهای صادراتی و ترانزیتی موجب شده تا این استان ممتاز از دیگر استان‌های کشور باشد.

دبیر کارگروه صادرات غیرنفتی استان با اشاره به اینکه زمینه فعالیت صادرات کالا در گیلان کمرنگ است، تصریح کرد: اخیرا در نشستی که با کارگروه صادرات غیرنفتی استان برگزار شد به دلیل فعالیت نکردن این کارگروه به خاطر تغییر و تحول‌های اخیر در استان، مقرر شده تا این کارگروه به ریاست استاندار گیلان با جدیت و شتاب بیشتری فعالیت خود را آغاز کند.

وی اضافه کرد: امیدواریم در این کارگروه که استانداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی، گمرک، بنادر، منطقه آزاد، جهاد کشاورزی و برخی از ارگان‌های ذی‌ربط از اعضای آن هستند با تعامل و همکاری که وجود دارد بتوانیم شتاب بیشتری را در بخش صادرات غیرنفتی استان دنبال کنیم.

منتظری یکی از بسترهای مهم صادراتی استان را شهرستان آستارا برشمرد و ابراز کرد: آستارا که در زمینه صادرات چمدانی رتبه ممتاز کشور را دارد یکی از مرزهای بسیار پرکار و حساس کشور است بنابراین با توجه به بستر مناسب در این شهرستان، اقدام‌های جدیدی در راه است.

وی هدفمندسازی کالای صادراتی را از جمله این اقدام‌های جدید دانست و بیان کرد: اکنون کالای صادراتی به صورت هدفمند صادرات نمی‌شوند بنابراین ما برای شناخت از تقاضای بازار و نوع محصولات صادراتی که از استان صادر می‌شود و نیز ترانزیت کالا ‌باید برنامه‌ریزی داشته باشیم تا از محل این برنامه‌ریزی‌ها کالای خود را به صورت هدفمند صادر کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نقش اتاق بازرگانی را در همراهی با شناخت بازارهای خارجی و نیازهای بازار مصرف بسیار حساس خواند و خاطرنشان کرد: این همکاری‌ اکنون در شرایط مناسبی قرار دارد و ما به دنبال نتیجه ارزشمندتر و بهتر از محل تقاضای بازار مصرف و صادرات کالای تولید داخل به آن کشورها هستیم.

وی با بیان اینکه تحریم‌ها فرصت جدیدی برای صادرات کالای غیرنفتی است یادآور شد: باید در این شرایط بسیار هوشمندانه رفتار کنیم و کالای مرغوب و باکیفیت را به کشورهای هدف صادر کنیم.

منتظری در ادامه از راه‌اندازی پایانه صادراتی گل و گیاه تا پایان سال جاری خبر داد و ابراز کرد: با توجه به حساسیت استان و لزوم وجود پایانه صادراتی گل و گیاه برای عرضه گل و گیاه که البته میزان تولید این محصول در گیلان کم است، زمینه عرضه‌ محصولات کشاورزی در استان بالاست و پایانه مذکور نقش مهمی در صادرات محصولات کشاورزی استان دارد.

وی افزود: در نشستی که با مجری پروژه پایانه برگزار شد، مقرر شده بخشی از مشکلات مالی سرمایه‌گذار برطرف شود تا طرح احداث پایانه که از مصوبات سفر دور دوم است تا پایان سال جاری مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول