اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان خبر داد

صادرات 929 کالا از اصفهان به 115 کشور جهان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: تاکنون توانستیم تا 929 کالا را به 115 کشور جهان صادر کنیم که با توجه به این جهش باز هم جای پیشرفت باقی است.

صادرات 929 کالا از اصفهان به 115 کشور جهان

مظفر انصاری در حاشیه همایش تجلیل از صادرکننده‌های نمونه استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان این مطلب که در سال جاری 929 قلم کالا را به 115 کشور جهان صادر کردیم، اظهار کرد: تاکنون توانستیم تا 929 قلم کالا را به 115 کشور جهان صادر کنیم که با توجه به این افتخار بزرگ در بخش صادرات هنوز جای پیشرفت باقی است و به اعتقاد من باید این رقم همچنان افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه از گذشته تاکنون از حمل و نقل ریلی بهره کمی بردیم، افزود: یکی از مشکلات بخش صادرات را می‌توان به بخش حمل و نقل اختصاص داد که از گذشته تاکنون بر سر راه ما قرار داشته است همان‌گونه که می‌دانید با توجه به محرومیت از حمل و نقل آبی از حمل و نقل ریلی نیز بهره کمی برده می‌شود و این مسئله سبب شده تا محصولات از راه زمینی و با مشکلات فراوان به مقصد برسد.

* صادرات را اسیر شایعات نکنیم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اعلام این مطلب که نباید با تفرقه پراکنی جلوی صادرات گرفته شود، افزود: برخی اعتقاد دارند که صادرات طلا و دیگر فلزات قیمتی قاچاق است و نباید در این بخش صادرات صورت گیرد در صورتی که آمار خلاف این موضوع را نشان می‌دهد ما نباید برای چند بار قاچاق این‌گونه فلزات، روی این صنعت سرپوش گذاشته و از آن غافل شویم.

وی صحبت‌های اخیر در رابطه با افزایش نرخ ارز و تأثیر آن بر صادرات را مورد بحث قرار داد و در این رابطه گفت: صحبت‌هایی مبنی بر رشد نرخ ارز و تأثیر گذاری ان بر رشد صادرات نشان از کم‌کاری در این بخش می‌دهد در حالی که این گفته‌ها صحت ندارد زیرا رشد نرخ ارز تنها بخش کوچکی از رشد صادرات ما را شامل می‌شود زیرا وزن صادرات و دیگر جزئیات نیز بر این مدعا مهر حقیقت می‌گذارند.

انتهای پیام/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول