اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران:

قبل از ابلاغ بخشنامه اقلام ممنوع صادراتی، گمرکات صادرات 35 کالا را محدود کرده بود

خبرگزاری فارس: رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه لیست کالاهای ممنوعه برای صادرات قابلیت بازنگری دارد، گفت: قبل از ابلاغ بخشنامه اقلام ممنوع صادراتی، گمرکات صادرات 35 کالا را محدود کرده بود.

قبل از ابلاغ بخشنامه اقلام ممنوع صادراتی، گمرکات صادرات 35 کالا را محدود کرده بود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حمید صافدل عصر امروز در جمع مسئولان مرتبط با حوزه صادرات و تجارت هرمزگان با اشاره به صدور بخشنامه ممنوعیت صادراتی برای 52 قلم کالا اظهار داشت: در هر مقطعی که به محدودیت‌های ارزی برخورده‌ایم، نوسانات و افزایش نرخ ارز ضررهایی را خواسته و ناخواسته به کشور وارد می‌آورد.

وی ادامه داد: این بار و در یک سال اخیر نیز کشور از نوسانات شدید ارزی تاثیر پذیرفت.

به گفته معاون وزیر صنعت معدن و تجارت چند نرخی شدن ارز زیان‌های قابل توجهی را به پیکره اقتصادی کشور وارد می‌آ‌ورد که در این بین تولید را وارد مرحله انحراف می‌کند.

وی تاکید کرد: بخشنامه ممنوعیت صادرات برخی از اقلام به خودی خود باقی نمی‌ماند و در آینده مورد بازبینی و تعدیل قرار می‌گیرد.

رئیس کل توسعه تجارت خارجی ایران ادامه داد: همواره در بین جامعه نگرانی از استفاده کالاهای صادراتی از ارز مرجع مطرح بوده است.

به گفته صافدل در طرف دیگر نیز همواره صنایع و واحدهای پایین‌دستی گلایه دارند که استفاده صنایع بالادست از یارانه‌های غیرمستقیم در حالی که محصولات‌شان را به قمیت جهانی عرضه و صادر می‌کنند امری نادرست و ناعادلانه است.

صافدل از تهیه و ارجاع دستورالعملی خبر داد که طی آن در آینده ارز حاصل از صادرات در اختیار مدیریت واردات کشور قرار می‌گیرد.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: ممنوعیت صادرات اقلام یاد شده باید در نهایت به تغییر و نوع شکل صادرات منجر شود.

به گفته صافدل، قبل از ابلاغ نامه ممنوعیت 52 قلم کالای صادراتی، گمرکات صادرات 35 قلم را ممنوع کرده بود.

وی وعده داد: لیست کنونی با حذف و اضافه برخی از کالاها پس از بررسی‌ها نیز بهبود خواهد داده شد.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درخواست اتاق بازرگانی هرمزگان در راستای راه‌اندازی دفتر تجاری هرمزگان در کشور عمان اضافه کرد: راه‌اندازی دفاتر تجاری با شکل و سیاق کنونی در کشورهای همسایه تاکنون آنگونه که باید موفق نبوده است.

صافدل افزود: با این حال دفاتر تجاری ایران در برخی از کشورها با ایجاد شبکه مویرگی برای معرفی و فروش کالاها، موفقیت‌هایی را به دست آورده است که اگر دفتر تجاری هرمزگان در عمان نیز این روند را در برنامه‌های خود قرار دهد می‌تواند موفق باشد.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول