اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن سمنان:

استفاده از ارز مرجع در صنایع 10 درصد است

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: در حالی که استفاده ارز مرجع در صنایع 10 درصد تاثیر دارد، جلوی صادرات 90 درصد دیگر را هم می‏گیرند.

استفاده از ارز مرجع در صنایع 10 درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی‏اصغر جمعه‏ای در مراسمی که با حضور استاندار سمنان و نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان سمنان برگزار شد، اظهار داشت: طبق آمارها و مدارک ثبت شده در گمرک و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان، این استان از داشتن واحد تولیدی و صنعتی دولتی بی‏بهره است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان تصریح کرد: واحدهای بزرگ آنچنانی که بتوانند به وسیله نفوذ خود ارز مرجع تهیه کنند نیز در استان سمنان وجود ندارد.

جمعه‏ای تصریح کرد: در استان سمنان، واحد تولیدی که از ارز مرجع برای تامین مواد اولیه مورد نیاز خود استفاده کرده باشد، کم است و حتی در صورت بهره‏مندی از چنین ارزی بیش از 10 درصد در کار وی تاثیر ندارد، پس چرا باید جلوی 90 درصد دیگر از کالاهای صادراتی را به خاطر به فرض استفاده از 10 درصد ارز مرجع بگیریم؟

وی افزود: 96 درصد صادرکنندگان استان سمنان تقاضای استفاده از نظام بانکی کشور را برای تهیه ارز دارند تا مجبور نشوند اجرت تبدیل ریال به ارز را به صرافی‏ها بپردازند و سپس کالاهای مورد نیاز خود را به کشور وارد کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: اگر همین روند پیش برود، به طور قطع به اهداف صادراتی استان سمنان دست نخواهیم یافت.

جمعه‏ای بیشترین واردات کالا به استان سمنان را ماشین‏آلات صنعتی و مواد اولیه واحدهای تولیدی عنوان کرد و افزود: این واحدها در مجموع 10 درصد نیز از ارز مرجع در خرید مواد اولیه مورد نیاز خود استفاده نکرده‏اند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان ادامه داد: بر اساس بررسی‏های انجام شده، حدود 400 کارت بازرگانی از سوی تولیدکنندگان استان سمنان از تهران گرفته شده است.

جمعه‏ای افزود: در صورتی که میزان صادرات این کارت‏ها نیز به مجموع صادرات استان سمنان اضافه شود، شاهد افزایش صادرات این استان تا حدود سه برابر خواهیم بود.

وی پیشنهاد داد: تدبیری اندیشیده شود تا تمام تولیدکنندگان استانی سمنان برای صادرات کالاهای خود، نیاز داشته باشند تا کارت بازرگانی‏ مربوط را از داخل استان دریافت کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان همچنین با بیان اینکه عمده صادرات این استان به وسیله خود تولیدکنندگان صورت گرفته است، گفت: تنها یک درصد از صادرات استان سمنان توسط بازرگانان و تجار انجام شده است.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول