اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرری:

امروز نظام ولایی ما نمونه‌ای از دریای غدیر است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرری گفت: امروز نظام ولایی ما نمونه‌ای از دریای غدیر است و اگر کسی ادعا کند که ولایت امیرالمومنین (ع) را قبول دارم و تابع ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی نباشد، از ولایت حضرت علی (ع) بهره‌ای نبرده است.

امروز نظام ولایی ما نمونه‌ای از دریای غدیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: بهترین گزینه برای یکی شدن از هر گرایش و قوم، اهل‌بیت (ع) هستند و این گزینه از عواملی است که می‌تواند سعادت بشریت را تایید کند.

امام جمعه شهرری افزود: الگوسازی در جامعه یکی از عوامل ایجاد شده در این روز است و باید به اهداف اصلی عید غدیر یعنی همان ولایت نیز پایبند باشیم و این را مد نظر قرار دهیم که طبق فرموده حضرت رسول (ص) که در روز غدیر خطاب به یاران خود فرمودند «کسانی که رفته‌اند برگردند و کسانی که عقب افتاده‌اند، برسند»، ما نیز باید از ولایت دوران خود عقب نمانیم و موازی و هم‌سو با این ولایت حرکت کنیم.

وی با اشاره به سالروز 13 آبان گفت: در این روز دولتی که تا دیروز زیر سلطه کشورهای غرب بود، توانست فریاد استقلال خود را به گوش دیگر کشورها برساند و خرسندیم که در دنیا نیز کشورها برای استقلال خود دیگر دموکراسی که کشورهای غربی از آن دم می‌زنند را نقض می‌کنند و به مخالفت با کشورهایی همچون آمریکا به پا می‌خیزند.

حجت‌الاسلام شاهچراغی ادامه داد: انقلاب ما توسط مردم و با بینش رهبری امام خمینی (ره) توانست در 13 آبان دست کشورهای غربی را از ایران کوتاه کند و استقلال از دست رفته این امت را بازگرداند.

امام جمعه شهرری تسخیر لانه جاسوسی که بعدها به نام روز مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شد را از دیگر مناسبت‌های یوم‌الله 13 آبان عنوان کرد و افزود: با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، باران توطئه‌ها باریدن گرفت و شیطان بزرگ با دخالت‌های آشکار و پنهان، سعی در ایجاد جریان‌های انحرافی در نهضت داشت تا آنکه بذر رهنمودهای باغبان پیر و هوشیار نهضت در ضمیر پاک فرزندان دلیر امت جوانه زد، و لانه جاسوسی آمریکا به دست تعدادی از دانشجویان پیرو خط امام (ره) در 13 آبان سال 1358 تسخیر شد.

وی تصریح کرد: اسناد به دست آمده از لانه جاسوسی نشان می‌دهد که در سفارتخانه‌های آمریکا، واحدی به نام مراکز عملیاتی وجود دارد و رؤسای این مراکز رهبری عملیات گوناگون جاسوسی در کشورهای حوزه مأموریتشان را بر عهده دارند و اینگونه افراد نیز عموماً در پوشش دیپلماتیک فعالیت دارند و از مصونیت‌های دیپلماتیک برخوردار هستند.

حجت‌الاسلام شاهچراغی تاکید کرد: تسخیر لانه جاسوسی که انقلاب دوم نام گرفت از انقلاب اول مهم‌تر بود.

امام جمعه شهرری اضافه کرد: یوم الله 13 آبان برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است و در زمینه اهمیت چشمگیر 13 آبان 57 همین بس که این روز زمینه‌ساز سرنگونی رژیم طاغوت و استقرار انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شد.

وی در ادامه خطبه دوم با اشاره به این که تمسک به حبل‌المتین ولایت و امامت رمز پیروزی و سربلندی امت است به فرمایشات اخیر مقام عظمای ولایت در دیدار با دانشجویان و دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: ضمن تجدید میثاق مجدد با آرمان‌های بلند حضرت امام خمینی (ره) و شهیدان گرانقدر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، بیعت راستین خود را با رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای تجدید کرده و مواضع و منویات و تذکرات به جای مقام معظم رهبری خطاب به مسئولان را فصل‌الخطاب می‌دانیم.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول