اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر پنجمین اجلاس بزرگداشت غدیر:

پیام غدیر پیام تمامت دین و مکتب است

خبرگزاری فارس: دبیر علمی پنجمین اجلاس سالانه بزرگداشت غدیر گفت: تمامت مکتب در آینه غدیر جلوه‌گر شده است پیام غدیر پیام تمامت دین و خلاصه و چکیده تمام مکتب اسلام است.

پیام غدیر پیام تمامت دین و مکتب است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، هادی وکیلی دقایقی پیش در افتتاحیه مراسم پنجمین اجلاس بزرگداشت غدیر در هتل الغدیر مشهد اظهار کرد: اجلاس غدیر که در پنجمین سال متوالی در این شب عزیز در جوار بارگاه ملکوتی علی بن موسی الرضا (ع) برگزار می‌شود، به تدریج به طور یک فرهنگ و سنت پسندیده نهادینه خواهد شد.

این عضو هیئت عملی دانشگاه فردوسی مشهد افزود: هدف اصلی برگزاری این اجلاس احیای پیام قرآن و آخرین سخن رسول‌الله (ص) می‌باشد. ما تلاش داریم تا پیام غدیر را به تمام دنیا معرفی کنیم در دوران معاصر نیاز بیشتری داریم بر این که این پیام را تبلیغ کنیم. تمام مکتب و دین اسلام در پیام غدیر نهفته است و اگر کسی غدیر را بفهمد تمام دین اسلام را فهمیده است.

وی افزود: در جامعه امروز با پیشرفتگی و امکانات وسیع رسانه‌ای این پیغام را باید به تمام جامعه بشری برسانیم.

وکیلی در ادامه گفت: تلاش بر این است که با گفت‌وگوی علمی به احیای این پیام رسول‌الله بپردازیم و در کنار تمام مجالس شادی و سرور، ضرورت دارد که به طور علمی و تخصصی مسائل مربوط به ولایت و غدیر مورد بحث قرار بگیرد.

دبیر اجلاس غدیر افزود: در طول تاریخ تشیع مسئله تبلیغ غدیر همیشه مورد توجه بزرگان قرار گرفته است.

وکیلی گفت: غدیر به عنوان اساسی‌ترین تفکر اسلامی اگر به دنیا عرضه شود، ما یک کلان‌نظریه را می‌توانیم عرضه کنیم و می‌توانیم نشان دهیم که غدیر نجات‌ دهنده بشر در تمام زمینه‌ها است.

انتهای پیام/زا20 /گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول