اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور آیت‌الله محمودی

مراسم متمرکز جشن غدیر در ورامین برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مراسم متمرکز جشن بزرگ عید غدیر همزمان با عید غدیر در مصلای بزرگ صاحب الزمان (عج) صبح شنبه و با حضور آیت‌الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی امام جمعه و نماینده ولی‌فقیه در شهرستان ورامین برگزار می‌شود.

مراسم متمرکز جشن غدیر در ورامین برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، در این جشن که بیش از 30 سال و با حضور پرشکوه مردم ولایی و مومن شهرستان ورامین و سادات این شهرستان برگزار می‌شود مداحان اهل‌ بیت عصمت و طهارت به مداحی و مولودی‌خوانی می‌پردازند.

مردم ایران از دیرباز عشق و علاقه خاصی به سادات داشته و در جهت اکرام سادات در روز عید غدیر به دیدار آنها به‌ویژه سادات روحانی و مسن رفته و شادباش می‌گویند، این سنت پسندیده در ورامین نیز رواج داشته و هرساله بیش از هزاران نفر به دیدار حضرت آیت‌الله محمودی گلپایگانی به‌ عنوان یکی از سادات روحانی و پدر معنوی این منطقه می‌آیند به طوری که مصلای بزرگ صاحب الزمان (عج) ورامین چندین بار پر و خالی می‌شود.

در این روز سکه‌هایی به رسم تبرک و عیدی به مردم داده می‌شود که هر چند از نظر ارزش ریالی ناچیز است اما بسیاری از مردم ولایی شهرستان برای آن ارزش معنوی فراوانی قائل هستند و به رسم تبرک نگهداری کرده و از خرج کردن آن خودداری می‌کنند.

گفتنی است، سادات به‌ واسطه انتساب به خاندان پیامبر (ص) دارای احترام خاصی در میان مردم هستند.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول