اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری:

انقلاب اسلامی بازتولید غدیر در عصر حاضر است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: انقلاب اسلامی بازتولید غدیر در عصر حاضر است.

انقلاب اسلامی بازتولید غدیر در عصر حاضر است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان آیت‎الله عباس کعبی پیش از ظهر امروز در جمع مردم گرگان اظهار داشت: حج امسال با شعار همبستگی اسلامی، عزت اسلامی و مسئولیت اسلامی با عنوان حج الگوی حقیقی با آرامش و معنویت، عزت و سربلندی ایران اسلامی همراه بود که اوج آن در مراسم دعای کمیل در جوار حضرت رسول (ص) و برات مشرکین و فریاد بلند برات مشرکین بود.

وی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی اقامه حج ابراهیمی است تصریح کرد: سخن جامع و وحدت‎بخش سخن ولایت است همان گونه که رهبری فرموده ولایت و عید غدیر متعلق به همه مسلمانان اهم شیعه و سنی است.

عضو هیئت علمی و استاد برجسته و نمونه مؤسسه آموزشی، پژوهشی امام خمینی (قدس سره) با بیان اینکه ولایت گوهری ارزشمندی است که نجات‎بخش بشریت است گفت: ولایت حقیقت ماندگار، تاسیس و مفهومی است که در متن تعالیم همه انبیا آمده و در شریعت حضرت خاتم به نحو احسن تبلور پیدا می‎کند و در روز غدیر ظهور پیدا کرد.

کعبی خاطر نشان کرد: همه تلاش کنیم ولایت را بشناسیم و خدا را بر این نعمت ولایت شکر کنیم.

وی با بیان اینکه ولایت یکی از ابعاد آن در حکومت و نظام سیاسی است ادامه داد: اصل نظام سیاسی و حکومت یک نیاز بشری است هیچ جامعه‌ای مستثنای آن نیست.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: نظام حکومتی مبتنی بر ولایت هیچ گونه شباهتی در سبک‎های حکومتی گذشتگان و آیندگان نداشته است.

کعبی اضافه کرد: نظام ولایی متفاوت با نظام حکومتی استبدادی، موروثی، حکومت امپراتوری، حکومت قیصری و حکومت طبقاتی و اشراف متفاوت با حکومت لیبرالیستی و سرمایه‎داری است.

وی خاطر نشان کرد:‌ بدون شک پیامبر(ص) افضل و اکمل خاتم بنی مرصل است و بدون شک هیچ کس نمی‎تواند افضل و ارشد از پیامبر تا روز قیامت در همه فضیلت‎ها باشد.

انسان برای رسیدن به سعادت نیاز به ولایت دارد

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انسان برای رسیدن به سعادت نیاز به ولایت دارد گفت: حضرت علی(ع) با وجود اینکه می‎دانست که حکومت حق او است ولی بر مبنای اصل وحدت با حکومت بیعت و همکاری می‎کرد.

کعبی افزود: حضرت علی(ع) انزواطلب نبود ولی برای اینکه پرچم حکومت اسلامی همیشه برافراشته باشد همکاری می‎کرد.

وی اظهار داشت: حضرت علی(ع) در طی این سال‎ها مشغول تدوین سنت پیامبر،‌ مشاورت ارشد حکومت، مشارکت در فتوحات اسلامی، تربیت نیرو، حفاظت از نظام اسلامی و پرچمدار وحدت حکومت اسلامی بوده است.

قهرمان حفظ اسلام برای تداوم نهضت حضرت رسول حضرت علی(ع) بود

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: قهرمان حفظ اسلام برای تداوم نهضت حضرت رسول حضرت علی(ع) بود اگر مقاومت حضرت علی(ع) نبود تعالیم اسلامی شکل و شمایل دیگر داشت.

کعبی با بیان اینکه شعار خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست برگرفته از فداکاری مردم برای رسول‌الله در صدراسلام است افزود: اخلاص، همبستگی، استکبارستیزی، مقاومت در برابر دشمنان اسلام، ولایت‎مداری ویژگی‎های جامعه‎ای است که هیچگاه شکست نمی‎خورد.

وی بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران آموزه دین اسلام و پروژه احیای اسلام در عصر حاضر است که در سه دهه و اندی با هدایت امام راحل و در حال حاضر نیز با خلف شایسته امام، مقام معظم رهبری راه پیشرفت، عزت، کرامت و اقتدار بر اساس آموزه‎های اسلام در حال حرکت است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: تا زمانی که شاخص استکبارستیزی، اسلام‌خواهی،‌ مقاومت اسلامی، جهاد و فداکاری در راه خدا در امت اسلامی باشد آمریکا از این ملت در هراس خواهد بود.

کعبی با بیان اینکه ولایت فقیه نظریه فرامذهبی است نه فقط نظریه شیعه خاطر نشان کرد: ولایت فقیه لازم اطاعت برای همه است.

انتهای پیام/خ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول