اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری خبر داد

تجهیز شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری به روش‌های پدافند غیرعامل

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری گفت: شهرک‌ها و مناطق صنعتی این استان به تجهیزات و روش‌های پدافند غیرعامل مجهز شده است.

تجهیز شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری به روش‌های پدافند غیرعامل

 به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، رضا گنجی بعد از ظهر امروز در کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل در شهرک صنعتی شهرکرد اظهار داشت: پدافند در مفهوم کلی، دفع، خنثی کردن و یا کاهش تاثیر اقدامات آفندی دشمن و تهدیدات طبیعی و ممانعت از به وجود آمدن خسارت به امکانات و تاسیسات زیربنایی است.

وی با تفکیک پدافند غیرعامل از پدافند عامل، گفت: پدافند عامل عبارت است از رویارویی و مقابله با دشمن و به کارگیری جنگ‌افزارهای مناسب و موجود به منظور دفع حمله و خنثی کردن اقدامات آفندی این در حالی است که در پدافند غیرعامل مستلزم به کارگیری جنگ‌افزار نیستیم.

گنجی ادامه داد: بر همین اساس با اجرای پدافند غیرعامل می‌توان از وارد شدن خسارت مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی، حساس و مهم نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری کرد و یا میزان خسارات آن را به حداقل رساند.

وی با اشاره به اصول و روش‌های پدافند غیرعامل، تصریح کرد: اختفا، استتار، پوشش و ایجاد مانع و سازه‌های امن از جمله این اصول است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری گفت: با پیش‌بینی و رعایت موارد لازم در رابطه با ساخت‌وسازها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در اجرای سیاست‌ها و روش‌های پدافند غیرعامل تلاش ویژه‌ای شده است.

گنجی ادامه داد: رعایت حریم پنج متری ساختمان‌ها از اطراف محدوده زمین که امکان عبور ماشین آتش‌نشانی در اطراف آن وجود داشته باشد و ایجاد سایبان در واحدهایی که از گازهایی مانند اکسیژن و استیلن استفاده می‌کنند از جمله این اقدامات است.

وی افزود: ایجاد موانع و حصار اطراف اتاقک چاه و تاسیسات جهت جلوگیری از تعرض افراد، رعایت اصول و موارد ایمنی، ایجاد تجهیزات لازم، ایجاد ایستگاه‌های آتش‌نشانی، و اتاق عملیات از دیگر این اقدامات است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود با انجام اقدامات لازم در شهرک‌ها و مناطق صنعتی استان از ایجاد خطرات احتمالی و دفع تهدیدات نقش مهم و موثری را ایفا کنیم.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول