اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز:

لحاظ پدافند غیرعامل در برنامه‌ریزی‌ها پشتوانه اقتدر ملی است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: یکی از مهم‌ترین اصول مقابله با تهدیدات، لحاظ پدافند غیرعامل در برنامه‌ریزی، طرح، توسعه و بهره‌برداری شبکه‌های قدرت به عنوان پشتوانه اقتدار ملی است.

لحاظ پدافند غیرعامل در برنامه‌ریزی‌ها پشتوانه اقتدر ملی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی‌اکبر برقی‌مقدم ظهر امروز در همایش پدافند غیرعامل با محوریت تاسیسات و شبکه‌های توزیع نیروی برق اظهار کرد: بر خود وظیفه می‌دانم از همکاران شرکت‌های توزیع نیروی برق که با تشکیل ستادهای بحران و مدیریت عملیات در کنار بسیج همه امکانات در کنار مردم به کمک و امدادرسانی به آسیب‌دیدگان و مجروحان این حادثه تلخ شتافته و زمینه کاهش آلام و رنج‌های آسیب‌دیدگان را فراهم کرده‌اند، تشکر و قدردانی کنم.

وی گفت: امروز پنجمین روز از هفته پدافند غیرعامل با عنوان تامین انرژی پایدار و پدافند غیرعامل نامگذاری شده است. ایمن‌سازی زیرساخت‌های انرژی، اهمیت حوزه انرژی، منابع جایگزین انرژی، صرفه‌جویی و بومی‌سازی آن از محورهای تحقق شعار «پدافند غیرعامل، بازدارندگی، مقاومت ملی و توسعه پایدار» تعریف شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز تصریح کرد: با توجه به تغییرات گسترده در ماهیت و شدت تهدیدات ناشی از رشد برق‌آسای فناوری‌های گوناگون به ویژه در حوزه نظامی کشورهای ستیزه‌جوی اروپایی و آمریکا، ‌مراکز ثقل صنعتی از جمله صنعت برق ‌همواره از اهداف اصلی دشمنان برای اختلال در استمرار تولید و توزیع برق است.

وی افزود: با نگاهی به جایگاه برق به عنوان صنعت زیربنایی در فرآیند توسعه همه‌جانبه کشور، لزوم صیانت از مراکز تولید، ‌انتقال و توزیع برق از طریق شناخت تهدیدات و پهنه آن،‌ شناخت آسیب‌پذیری‌ها با هدف کاهش میزان آسیب‌پذیری و ارتقای پایداری در همه تاسیسات و فرآیندهای صنعت برق ضرورتی انکارناپذیر است و از این رو یکی از مهم‌ترین اصول مقابله با این تهدیدات لحاظ پدافند غیرعامل در برنامه‌ریزی، طرح، توسعه و بهره‌برداری شبکه‌های قدرت به عنوان پشتوانه اقتدار ملی است.

برقی‌مقدم گفت: در حقیقت می‌توان گفت پدافند غیرعامل در صنعت برق پدیده‌ای کاملاً مهندسی همراه با نوآوری، ابتکار و هنر مدیریت شرایط اضطراری برای استمرار تولید و بالا بردن آستانه مقاومت پرسنل صنعت برق و مردم کشور است.

وی تصریح کرد: بالا بردن سطح دانش و مهارت ذی‌نفعان به منظور مقابله با اقدامات خصمانه دشمن، ‌لزوم به‌کارگیری توان علمی و تعامل سازنده بین آگاهان نظامی و متخصصان صنعت برق در بخش تولید، ‌انتقال و توزیع، کسب معلومات جدید به منظور پویایی ذهن و باروری اندیشه‌های خلاق، بررسی نقش پدافند غیرعامل در تامین امنیت فضای تبادل اطلاعات، ‌ملاحظات پدافند غیرعامل در امنیت فیزیکی، کنترل دسترسی در فضای مجازی و آشنایی با شیوه جنگ‌های نوین از اولویت‌های طراحی شده در این همایش است.

برقی‌مقدم گفت: در این رابطه با تعامل سازنده‌ای که کمیته شرکت توانیر با مراکز دانشگاهی از جمله دانشگاه مالک اشتر، ‌دانشگاه دفاع ملی و ‌دانشگاه امام حسین(ع) برقرار کرده است، با انتخاب اساتید ممتاز تلاش می‌شود که مفاهیم، ‌اصول، ملاحظات و اهداف راهبردی پدافند غیرعامل در صنعت برق تبیین و با تشریح تهدیدات، ‌مبانی تهدیدشناسی و تهدیدات نوین در صنعت برق، راهکارهای مقابله با آنها نیز ارائه شود. 

انتهای پیام/ز10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول