اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پدافند غیرعامل کشور خبر داد

راه‌اندازی ادارات کل پدافند غیرعامل در تمام استاندار‌ی‌ها

خبرگزاری فارس: معاون فنی پدافند غیرعامل کشور اعلام کرد: براساس مصوبه هیئت دولت در سال نخست راه‌اندازی ادارات کل پدافند غیرعامل در تمامی استاندار‌ی‌ها مدنظر قرار گرفت.

راه‌اندازی ادارات کل پدافند غیرعامل در تمام استاندار‌ی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، تورج گواهی ظهر امروز در مانور پدافند غیرعامل این شهرستان با اشاره به اینکه پدافندغیرعامل مجموعه اقدامات غیرمسلحانه برای کاهش خسارت‌ها در مواقع بحرانی است، اظهار داشت: کلید واژه ارتقای پایداری ملی از طریق برنامه‌ریزی و اقدام در این پدافند مدنظر است.

وی با بیان اینکه تمرکز تهدید دشمن امروز ناکارآمد نشان دادن کشور است، افزود: پدافندغیرعامل با اقدامات اساسی توان و آمادگی دستگاه‌های اجرایی در آماده نشان دادن برای مواقع ضروری را نشان می‌دهد.

گواهی با اعلام اینکه بررسی زیرساخت‌ها در حوزه ادارات و بانک‌ها در حیطه پدافند غیرعامل است، تصریح کرد: در زمینه بانک‌ها باید بسترهای لازم برای تهدیدات سازمان‌ یافته و هدایت شده ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی کشور باید تمامی دستگاه‌ها در برابر تهدید نرم آمادگی کامل داشته باشند، یادآور شد: آموزش در حوزه پدافندغیرعامل باید بسیار جدی گرفته شود.

معاون فنی پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه در این پدافند آمادگی کامل تمام دستگاه‌های اجرایی می‌طلبد، افزود: براساس مصوبه هیئت دولت در سال نخست راه‌اندازی ادارات کل پدافند غیرعامل در تمامی استاندار‌ی‌ها مدنظر قرار گرفت.

وی بیان داشت: در بازه زمانی چند ماه گذشته بخش قابل توجهی از استان‌ها اقدام به راه‌اندازی این مجموعه کرده‌اند.

پدافندغیرعامل در کاهش خسارت‌ها در زمان بحران موثر است

فرماندار آمل نیز گفت: پدافندغیرعامل در کاهش خسارت‌ها و تلفات در زمان بحران واقعی موثر است.

یدالله اکبرزاده با اشاره به اینکه در این پدافند تمامی ابزارها به کار گرفته می‌شود، اظهار داشت: تمامی تلاش دستگاه‌ها در این است که در شرایط تهدید بتوانیم به صورت عادی خدمات‌رسانی کرد.

وی با بیان اینکه تمامی این برنامه‌ریزی‌ها برای کاهش تلفات نیروی انسانی صورت می‌گیرد، بیان کرد: باید در مواقع بحرانی تجهیزات و امکانات برای خدمات‌رسانی آمادگی داشته باشند.

اکبرزاده با اعلام اینکه آمادگی تمام دستگاه‌ها در شرایط بحرانی ضروری است، یادآور شد: وحدت، همدلی و یکپارچگی از موضوعاتی است که باید تمام مدیران در مواقع بحران در نظر داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه شناخت ضعف و قوت دستگاه‌ها در زمان بحران از دستاوردهای این مانورها است، افزود: با نگاه و تجربیات قبلی به خوبی می‌توان برای مواقع بحرانی واقعی ضعف‌ها را تقویت کرد.

فرماندار آمل با بیان اینکه این شهرستان در مواقع بحرانی به خوبی عمل کرده است، گفت: در اعزام کمک به سیل‌زدگان بهشهر این شهرستان با راهی کردن 21 دستگاه خودرو کمک پیش‌قدم بوده است.

وی بیان داشت: دستگاه‌های اجرایی و شهری این شهرستان نیز در این سیل به خوبی از عهده کمک به مردم سیل‌زده بر آمدند.

اکبرزاده با تاکید بر اینکه آگاهی و آموزش عمومی به مردم و دستگاه‌ها درباره پدافند غیرعامل و راهکارهای آن ضروری است، تصریح کرد: آمادگی در مواقع بحرانی از شدت تلفات می‌کاهد.

وی با اشاره به اینکه تمام مدیران باید در زمینه پدافندغیرعامل ورود پیدا کنند بر بررسی اثرات مستقیم و غیرمستقیم این آمادگی‌ها در زندگی مردم تاکید کرد.

انتهای پیام/ع10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول