اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران خبر داد

راه‌اندازی پژوهشکده پدافند غیرعامل در حوزه صنعت مازندران

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از راه‌اندازی پدافند غیرعامل در حوزه صنعت، معدن و تجارت استان خبر داد.

راه‌اندازی پژوهشکده پدافند غیرعامل در حوزه صنعت مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، چهارمین نشست پدافند غیرعامل مازندران با حضور معاون سیاسی، امنیتی استاندار مازندران و جمعی از مدیران ارشد استانی و فرماندار مرکز استان و اعضای کارگروه پدافند غیرعامل صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران اظهار داشت: تهیه سند راهبردی پدافند غیرعامل در حوزه صنعت، معدن و تجارت، تدوین دستورالعمل الزامات پدافند غیرعامل برای شهرک‌ها و نواحی صنعتی و صنایع موجود نیمه تمام و ایجادی و سیلو و انبارها بر اساس ضوابط ابلاغی جدید از برنامه‌های در نظر گرفته شده در این زمینه است.

مرتضی هاشم‌پور به مهم‌ترین اقدامات انجام شده در کارگروه پدافند غیرعامل حوزه متبوع اشاره کرد و گفت: ارزیابی و اولویت‌بندی مراکز ثقل صنعتی و معدنی و شهرک‌های صنعتی استان به لحاظ درجه اهمیت، سطح‌بندی سیلو و انبارهای ارزاق عمومی اعم از گندم، برنج، قند و شکر و تهیه جزوه آشنایی با مباحث و اصول پدافند غیرعامل و ارائه به اعضای کارگروه و برگزاری جلسات تخصصی از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته توسط کارگروه است.

وی به معیارهای در نظر گرفته شده در تعیین درجه اهمیت صنایع اشاره کرد و گفت: اهمیت اجتماعی (نیروی کار)، اهمیت استراتژیک، گستره حوزه نفوذ (محصول) عمق تاثیرگذاری در دو حوزه (تامین نیاز حیاتی و تامین نیاز کشور) انحصاری بودن یا امکان تجدیدپذیری، امکان استفاده از خدمات جایگزین یا موازی و ارزش اقتصادی (ارزی و ریالی) از مهم‌ترین معیارها برای تعیین ضریب اهمیت صنایع در فرمت ارزیابی است.

انتهای‌پیام/ب30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول