اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه هلال‌احمر:

مرکز آموزشی هلال‌احمر اصفهان بهترین نقطه برای آموزش‌های بین‌المللی است

خبرگزاری فارس: معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه هلال‌احمر گفت: مرکز آموزشی هلال‌احمر اصفهان بهترین نقطه برای آموزش‌های بین‌المللی است.

مرکز آموزشی هلال‌احمر اصفهان بهترین نقطه برای آموزش‌های بین‌المللی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد شهاب‌الدین محمدی عراقی بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از مرکز آموزشی تخصصی بین‌المللی امداد و نجات در اصفهان در جمع مسئولان و معاونان هلال‌احمر استان اصفهان اظهار کرد: اصفهان به لحاظ شرایطی که دارد معین تهران در زمان بحران است.

وی افزود: استان اصفهان نقطه قوت در سطح کشور و بین‌الملل است که این قضیه از سوی صلیب سرخ نیز مورد توجه قرارگرفته است.

معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه هلال‌احمر با بیان اینکه این اتفاق خوشایند چیزی جز تلاش دسته جمعی نیست، تصریح کرد: این امر سبب افتخار کشور ایران است.

وی ادامه داد:  باید این مرکز به عنوان یک مرکز آموزشی بین‌المللی مورد توجه و تقویت شود. 

محمدی عراقی با بیان اینکه امنیت این مکان با توجه به دسترسی‌هایی که دارد، بسیار با اهمیت است، گفت: چارت این مرکز آموزشی و نیز تجهیزات مورد نیاز از جمله مواردی است که پیگیری می‌شود.

معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه هلال‌احمر اضافه کرد: تاکنون 30 دوره آموزشی در این مرکز برگزار شده است که بخشی از این آموزش‌ها بین‌المللی و برای نیروهای خارجی بوده است.

وی با اشاره به اینکه باید به لحاظ کیفی افزایش توانمندی‌ها نیز مهم است، گفت: مرکز آموزشی هلال‌احمر اصفهان برای اعزام یک تیم بین‌المللی آموزشی بسیار مناسب است.

محمدی عراقی تاکید کرد: از این فرصت می‌توان برای جلب پروژه‌های بین‌المللی از سایر کشورها کمک گرفت.

وی کمک هلال‌احمر به سیل زدگان پاکستان، سومالی، سوریه و لیبی را از جمله مواردی دانست که بسیار مورد توجه واقع شد.

معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه هلال‌احمر اضافه کرد: باید برای مشارکت در این مراکز آموزشی تخصصی بین‌المللی از قابلیت‌های سایر استان‌ها نیز استفاده کرد.

وی بحث تهیه تجهیزات و موارد مورد نیاز این مرکز را از جمله موارد مشارکتی با سایر دستگاه‌های اجرایی و نیز استان‌ها برشمرد.

محمدی عراقی، سیاست کلی را آموزش خودگردان عنوان کرد و افزود: بدون تردید آموزش بر مبنای این فکر ارزشمند و البته نیاز به سرمایه‌گذاری با افرادی حتی خارج از سیستم جمعیت هلال‌احمر دارد.

به گزارش فارس، محمد شهاب‌الدین محمدی عراقی جزو هیئت ربوده شده هلال‌احمر در لیبی و مدتی اسیر بود که آزاد و امروز در این مرکز آموزشی طی مراسمی مورد تقدیر قرار گرفت.

انتهای پیام/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول