اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست جمعیت هلال احمر بیرجند خبر داد

تاسیس نخستین کانون روستایی هلال احمر کشور در روستای مرک بیرجند

خبرگزاری فارس: سرپرست جمعیت هلال احمر بیرجند گفت: نخستین کانون روستایی هلال احمر کشور در سال 87 در روستای مرک بیرجند تاسیس شده است.

تاسیس نخستین کانون روستایی هلال احمر کشور در روستای مرک بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مجیدرضا لطیفی ظهر امروز در بازدید از نمایشگاه غذاهای محلی، صنایع دستی و گیاهان دارویی روستای مرک بیرجند اظهار کرد: این نمایشگاه به مناسبت هفته سلامت زنان و روز جهانی غذا با همکاری کانون هلال احمر روستای مرک و خانه بهداشت این روستا برگزار شده است.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این نمایشگاه ترویج غذاهای محلی و استفاده از غذاهای سالم با رویکرد بهداشتی است.

سرپرست جمعیت هلال احمر بیرجند تصریح کرد: در این نمایشگاه 10 نوع غذای محلی، پنج نوع نام محلی و صنایع دستی شامل فرش، تابلو فرش، سرمه‌دوزی، و حصیربافی و انواع گیاهان دارویی ویژه منطقه مرک به نمایش گذاشته شده است.

لطیفی، فعالیت کانون هلال احمر روستای مرک را بسیار خوب دانست و افزود: همکاری مردم روستای مرک با کانون هلال احمر بسیار خوب بوده و باید فعالیت‌های این کانون با توجه به همکاری و مشارکت مردم بیشتر شود.

وی با اشاره به اینکه کانون روستایی هلال احمر مرک نخستین کانون روستایی در کشور است، اظهار کرد: این کانون در سال 87 تأسیس شده و حدود 324 عضو دارد.

سرپرست جمعیت هلال احمر بیرجند گفت: آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه در بین تمام خانواده‌های روستایی و کمک به اقشار محروم روستا در غالب طرح‌های جهادی، خدماتی و حمایتی از جمله اقدامات این کانون است.

انتهای پیام/ع30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول