اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از 3 روز فعالیت

همایش بین‌المللی صباحی‌بیدگلی به کار خود پایان داد

خبرگزاری فارس: نخستین همایش بین‌المللی نکوداشت صباحی‌بیدگلی پس از سه روز فعالیت با برگزاری مراسم اختتامیه و قرائت بیانیه پایانی، همایش به کار خود پایان داد.

همایش بین‌المللی صباحی‌بیدگلی به کار خود پایان داد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در این مراسم اظهار داشت: از دیرباز تاکنون شعر در زندگی مردم شهرستان کاشان و آران و بیدگل جاری و ساری بوده است.

عباسعلی منصوری تصریح کرد: افتخار مردم شهرستان کاشان و آران و بیدگل داشتن چنین مفاخر بزرگی در شعر و ادبیات فارسی است که مانند ستارگانی درخشان و تابناک در آسمان شعر و ادب فارسی این خطه کویری از میهن اسلامی‌مان می‌درخشند.

وی، ارتباط بین صنعت‌گران منطقه و متولیان فرهنگ و ادبیات فارسی را موجب توسعه و رونق این دو بخش دانست و از صنعت‌گران شهرک صباحی‌بیدگلی و دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان کاشان و مسئولان دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل برای برگزاری شایسته و باشکوه‌ نخستین همایش بین‌المللی نکوداشت صباحی‌بیدگلی تقدیر و تجلیل کرد.

استاد گروه زبان و ادبیات فارسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی تهران نیز در این مراسم، تأثیرپذیری صباحی‌بیدگلی از سبک هندی را یادآور شد و گفت: در دوره بازگشت که صباحی در آن قرار دارد مخالفت جدی با سبک هندی صورت می‌گیرد.

احمد خاتمی تصریح کرد: در یک دوره ادبی، شاعران بازگشت تصمیم جدی گرفتند تا با سبک هندی قهر کنند و به سبک گذشته برگردند.

به گفته وی، در این دوره نیز شاعران پیشگام دوره بازگشت نیز تحت تأثیر سبک هندی قرار داشتند و نتوانستند تأثیرپذیری کاملی از دوره بازگشت داشته باشند.

استاد گروه زبان و ادبیات فارسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی تهران، با اشاره به اینکه در سبک هندی نازک‌اندیشی وجود دارد بیان داشت: افرادی که با سبک هندی آشنا هستند می‌دانند که برخی از اشعار صباحی شبیه به سبک هندی است.

همچنین در این مراسم از مقام علمی و ادبی، اصغر دادبه چهره ماندگار زبان و ادبیات فارسی کشور تجلیل به عمل آمد.

در پایان نخستین همایش بین‌المللی نکوداشت صباحی‌بیدگلی بیانیه پایانی این همایش قرائت شد.

همایش بین‌المللی نکوداشت صباحی‌بیدگلی، مرثیه‌سرای نامی ایران و پیشاهنگ دوره بازگشت که به همت دانشگاه آزاد اسلامی کاشان و چندین نهاد فرهنگی و علمی دیگر در این شهرستان برگزار شد پس از سه روز فعالیت و بحث در سه محور زندگی صباحی، هنر و اندیشه صباحی و پس از صباحی به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول