اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سالروز شهادت علی (ع)

همایش «شعر رستگار محراب» در صومعه‌سرا برگزار شد

خبرگزاری فارس: همایش «شعر رستگار محراب» همزمان با ایام سوگواری و شهادت علی (ع) در صومعه‌سرا برگزار شد.

همایش «شعر رستگار محراب» در صومعه‌سرا برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، مسئول انجمن شعر صومعه‌سرا در همایش «شعر رستگار محراب» در کانون شهید بهشتی این شهرستان با تسلیت ایام سوگواری علی (ع)، اظهار کرد: امام علی(ع) شیر مردی از جنس خوبی‌ها و پاکی‌ها بود که درس‌های عبادت و بندگیش برای همیشه تاریخ جاودانه ماند.

قاسم پهلوان با بیان اینکه رستگاری هدیه خداوند به انسان‌های وارسته و مومن است، تصریح کرد: امام علی(ع) از جمله انسان‌های رستگار واقعی در تمام زمینه‌های دین داری و خدامحور بود.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجمن شعر صومعه‌سرا و اعضای فعال آن بیان کرد: بالغ بر 35 شاعر فرهیخته و توانمند در انجمن شعر صومعه‌سرا عضو بوده و به صورت مستمر فعالیت دارند.

مسئول انجمن شعر صومعه‌سرا، 15 عضو از این مجموعه را جزو فعالان حرفه‌ای انجمن برشمرد و افزود: پنج عضو انجمن شعر صومعه‌سرا نیز دارای اثر و از برگزیدگان استانی و کشوری هستند.

وی برگزاری جلسات متوالی در انجمن مذکور را با محوریت کیفی‌سازی در اشعار فارسی و گیلکی و ایجاد ذوق و اشتیاق شعرسرایی در بین جوانان و ترغیب آنها، برگزاری محافل ادبی و همایش‌هایی با حضور شاعران در مناسبت‌های مختلف را از جمله فعالیت‌های این انجمن در صومعه‌سرا عنوان کرد.

پهلوان با اشاره به برگزاری «همایش شعر رستگار محراب» در صومعه‌سرا اذعان کرد: این همایش با هدف تبیین و بیان شخصیت و جایگاه معنوی مولای متقیان امام علی (ع) به زبان شعر برگزار شده است.

وی ادامه داد: شعر گویی، بیانی محکم و شیوا در موضوعات مختلف با الهام از واقعیت‌ها بوده که در پس آن اشعار نکته‌ها و پندهای بسیاری برای عبرت و درس‌آموزی دیگران وجود دارد.

مسئول انجمن شعر صومعه‌سرا از حضور 10 شاعر برگزیده و بزرگ در همایش رستگار محراب خبر داد و تصریح کرد: اشعار این شاعران به زبان فارسی و گیلکی برای امام علی (ع) سروده و خوانده شد.

وی با اشاره به جایگاه شعر و شاعران در جامعه کنونی یادآور شد: شعر کلام و بیانی است که زمینه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را به گونه‌ای متفاوت برای مشتاقان و علاقه‌مندان آن حوزه توصیف می‌کند.

پهلوان اظهار خرسندی کرد که هم‌اکنون وسعت دید و فکر مردم در جامعه نسبت به اشعار و جایگاه شاعران ارتقا یافته است.

در پایان این همایش از 10 شاعر شرکت کننده با اهدای لوح تقدیر و هدیه به رسم یادبود قدردانی شد.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول