اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری‌همدانی:

مشکلات کشورهای اسلامی سیاسی است / طبقه‌بندی طلاب جدی گرفته شود

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید در قم با اشاره به مشکلاتی که غرب گریبانگیر آن است گفت: مشکلات کشورهای اسلامی سیاسی است و در راستای منافع غرب حرکت می‌کنند.

مشکلات کشورهای اسلامی سیاسی است / طبقه‌بندی طلاب جدی گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب اهواز با اشاره به مشکلات فراوانی که غرب گرفتار آن است، به قیام کشورهایی چون تونس و یمن و اردن اشاره کرد و گفت: این کشورها راهی جز بازگشت به اسلام ناب ندارند.

وی در عین حال مشکلات کشورهای اسلامی را سیاسی و در راستای تأمین منافع استکبار دانست و تاکید کرد: این کشورهای به ظاهر اسلامی در حالی به دامن استکبار پناه می‌برند که اسلام برای همه نیازهای مردم پاسخ دارد.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم اخلاص در تحصیل و عمل به مکارم اخلاقی تاکید و اظهار کرد: طلاب باید اهل قلم و بیان باشند و به نویسندگی به عنوان یک فن روی بیاورند.

وی با اشاره به اهمیت نماز شب نزد بزرگان حوزه و اولیای خداوند به خاطره‌ای از شهید اول اشاره کرد و گفت: نماز شب شهید اول یک شب فوت شد و آن را مصیبتی بزرگ و محروم ماندن از لذت معنوی ارتباط با خداوند دانست.

آیت‌الله نوری‌همدانی طلاب را به تحجد و خواندن نماز شب توصیه کرد و آن را با اهمیت خواند و افزود: تحجد و شب زنده‌داری مسئله بسیار مهمی است و این در احوالات بزرگان ذکر شده است.

وی با بیان اینکه طلاب سربازان امام عصر(عج) هستند ابراز داشت: باید سعی کنیم همواره با آن حضرت ارتباط داشته باشیم و ملبس بودن به لباس انبیاء را افتخار خود بدانیم.

این استاد حوزه با مقدس خواندن لباس روحانیت نزد مردم، خواستار استفاده همیشگی طلاب از لباس طلبگی شد و گفت: امروز زمانی است که طلاب باید تخصصی کار کنند و در یک رشته تبحر داشته باشند حتی در روضه‌ها نیز طلاب باید طبقه‌بندی شوند.

وی فقه را یکی از ابواب علوم دانست و خاطر نشان کرد: فقیه در جامعه اثرگذار است چون مردم در همه کارها به فقاهت نگاه کرده و به او اعتماد دارند بنابراین فقاهت دنباله پیامبر(ص) و ائمه است و صدایی که از حلقوم ولی فقیه خارج می‌شود همانند صدایی است که از حلقوم پیامبر(ص) و امام(ع) خارج می‌شود.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به اقتدار ایران اسلامی در جهان گفت: اقتدار امروز مملکت ما به خاطر وجود فقیهی مدیر و مدبر، باتقوا و عادل است و این نظام ولایی به جنبه فقاهت بستگی دارد.

وی بر طبقه‌بندی طلاب تاکید کرد و گفت: اسلام پاسخگوی همه نیازهای بشر است و به همین دلیل دشمنان از صهیونیست و آمریکا تا فرانسه دشمنی خود را افزایش داده‌اند.

این مرجع تقلید با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) در خصوص مناظره یکی از اندیشمندان با ایشان گفت: باید بحث طبقه‌بندی طلاب بر اساس علوم اسلامی را جدی گرفت تا همچون امام صادق(ع) که شاگردان خود را در هر رشته‌ای متخصص تربیت کرد طلاب متخصص در هر رشته داشته باشیم.

وی با اشاره به شرایط کنونی جهان ابراز داشت: این انقلاب زمینه‌ساز ظهور امام عصر(عج) است و به همین دلیل باید از این نظام و انقلاب حفاظت کرده و آن را تقویت کنیم تا به دست امام زمان(عج) برسانیم.

انتهای پیام//د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول