اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست مشترک یونسکو با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی

کشورهای اسلامی خواستار برخورد قاطع با امواج اسلام‌هراسی شدند

خبرگزاری فارس: سفیر کشورمان در یونسکو با اشاره به نشست مشترک یونسکو با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی گفت: کشورهای اسلامی در این نشست خواستار برخورد قاطع با امواج اسلام‌هراسی شدند.

کشورهای اسلامی خواستار برخورد قاطع با امواج اسلام‌هراسی شدند

محمدرضا مجیدی دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند با اشاره به نشست صبح امروز گروه کشورهای اسلامی در یونسکو با مدیر کل سازمان همکاری‌های اسلامی اظهار کرد: گروه کشورهای اسلامی در یونسکو خواهان برخورد قاطع نهادها و سازمان‌های بین‌المللی با امواج اسلام‌هراسی و اهانت به مقدسات اسلامی و همه ادیان الهی شدند.

وی افزود: جلسه گروه کشورهای اسلامی به ریاست سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی در یونسکو و با حضور دبیر کل سازمان همکاری اسلامی و سفرا و نمایندگان کشورهای اسلامی در یونسکو برای بررسی مهم‌ترین مسائل جهان اسلام و موضوع اهانت به مقدسات اسلامی، به ویژه فیلم موهن اهانت به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) در مقر این سازمان برگزار شد.

سفیر کشورمان در یونسکو ضمن تشکر از احسان اوغلو دبیرکل سازمان همکاری اسلامی برای شرکت در این نشت و ارائه گزارشی از فعالیت‌های گروه اسلامی در این سازمان گفت: امت اسلامی و بلکه پیروان ادیان الهی خواهان برخورد قاطع با این نوع اقدامات و سوء استفاده از آزادی بیان هستند.

مجیدی اضافه کرد: سازمان همکاری اسلامی باید در این زمینه نقش فعال ایفا کند و از سایر سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی بخواهد در زمینه تصویب قواعد حقوقی الزام‌آوری که مانع از تعرض به مقدسات ادیان الهی شود اقدام کنند.

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی در یونسکو با اشاره به سخنان دبیر کل سازمان همکاری اسلامی گفت: احسان اوغلو ضمن تایید نکات مطرح شده، گزارشی از اقدامات صورت گرفته این سازمان در زمینه مذکور را ارائه داد و با استناد به مصوبات سازمان ملل و شورای حقوق بشر در این باره، از سفرای کشورهای اسلامی نزد یونسکو درخواست کرد با بررسی زمینه‌های حقوقی موجود در این سازمان، راهکارهای مناسب را ارائه دهند تا سازمان همکاری اسلامی به نحو شایسته‌ای از ظرفیت یونسکو برای اقدام در این زمینه استفاده کند.

مجیدی افزود: احسان اوغلو همچنین به اقدامات کوتاه و بلند مدت در راستای مقابله با امواج اسلام‌هراسی در دو سطح رسانه‌ای و آموزشی اشاره کرد و از جهان اسلام خواست بیش از پیش از ظرفیت‌های رسانه‌ای بهره گیرد.

وی اضافه کرد: دبیر کل سازمان همکاری اسلامی در این نشست همچنین با طرح موضوع ممنوعیت انتشار تصاویر یکی از اعضای خاندان پادشاهی اروپایی در فرانسه و مقایسه آن با اهانت‌های صورت گرفته نسبت به اعتقادات مسلمانان، از سیاست یک بام و دوهوای غرب نسبت به اسلام و مسلمانان انتقاد کرد.

در این نشست سفرا و نمایندگان کشورهای مختلف دیدگاه‌های خود را در این زمینه ارائه کردند و خواهان اقدام مناسب برای مقابله با جریان‌های اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی و معرفی چهره واقعی اسلام به جهانیان شدند.

در پایان سفیر کشورمان نسخه‌ای از کتاب مجموعه مقالات نشست علمی برگزار شده توسط گروه کشورهای اسلامی در یونسکو با عنوان " نقش اسلام در تقارب فرهنگ‌ها " که به همت نمایندگی کشورمان در یونسکو تهیه و چاپ شده است را به دبیرکل سازمان همکاری اسلامی اهدا کرد.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول