اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری:

کشورهای اسلامی نباید جیره‌خوار علم غربی‌ها باشند

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: ما نباید به عنوان کشور اسلامی از لحاظ علمی جیره‌خوار کشورهای غربی باشیم‌.

کشورهای اسلامی نباید جیره‌خوار علم غربی‌ها باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در سی‌امین مراسم سالگرد شهادت آیت‌الله اشرفی‌اصفهانی، چهارمین شهید محراب، که با حضور جمع کثیری از مردم و مسئولان استان در دانشکده علوم قرآنی برگزار شد، با اشاره به نقش ایمان در زندگی بشر، اظهار کرد: دیدگاه مادی و معنوی دو دیدگاهی است که از آغاز خلقت بشر در مورد آدمی وجود داشته است که دیدگاه حقیقی برای وصول به حضرت حق، دیدگاه غیر‌مادی است.

دری‌نجف‌آبادی با بیان اینکه در اسلام و نظام اسلامی ایده و دیدگاه متعالی و معنوی مورد تاکید است، تصریح کرد: نظام اسلامی، دنیا را وسیله و پلی در راستای قرب الی‌الله می‌دانند و عناصر نظام اسلامی تفاوت اساسی با دنیای غرب دارد.

وی عنصر ایمان را عامل قدرتی دانست که در طول تاریخ  باعث شده تا رزمندگان، علما و مراجع و همه مردم با استفاده از آن در برابر عناصر ظلم و جور بایستند و افزود: عنصر ایمان، عنصری است که باعث ایستادگی رزمندگان در برابر صدام در هشت سال دفاع مقدس و ایستادگی آنان در جنگ 33 روز لبنان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: در دنیای اسلام بعد از عنصر ایمان و معرفت‌، عنصر علم و دانش عناصری هستند که اسلام به شدت بر آن تاکید دارد.

وی با تاکید بر ا‌ینکه ما نباید به عنوان کشور اسلامی از لحاظ علمی جیره‌خوار کشورهای غربی باشیم، تصریح کرد: شاید در گذشته کشورهای اسلامی از لحاظ علمی وابسته به کشورهای غربی بودند که نتیجه آن را هم دیدند اما امروز که مسلمانان به بیداری رسیده‌اند باید برای رسیدن به اوج قله‌های دانش و معرفت به بیداری علمی نیز برسند.

دری‌نجف‌آبادی‌، پزشکی‌، صنایع نظامی‌، دانش‌های نوین‌، صنایع دارویی و علوم و معارف اسلامی نیز را از جمله علومی برشمرد که باید در راستای آن با یک عزم و اراده به قله‌های معرفت برسیم.

وی با بیان اینکه در غرب، در علم و دانش و معرفت به دانش‌های تجربی بسنده می‌شود‌، تصریح کرد: عنصر تقوا مرز بین حق و باطل را در عمل ترسیم می‌کند.

* سازمان ملل باید جوابگوی توهین به ساحت مقدس پیامبر باشد

امام جمعه اراک با اشاره به توهین صهیونیست‌ها به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) افزود: سازمان ملل و صهیونیست‌ها باید پاسخگوی این عمل زشت باشند.

وی افزود: برخورد آمریکا در خارج کردن منافقان از لیست تروریست‌ها جنایتی جنون‌آمیز، منافقانه و سیاستمدارانه است.

دری‌نجف‌آبادی مقام شهادت را بالاترین مقام در درگاه الهی دانست و گفت: شهدا فخر عالم بشریت و جهان اسلام‌ هستند و شهدا در پیشگاه الهی خنده مستانه می‌زنند.

وی افزود: آیت‌الله اشرفی‌اصفهانی برنده میدان است و یاد هر کدام از شهدا آدمی را به وجد می‌آورد چراکه این شهدا تربیت یافته مکتب جعفری هستند‌.

* باید دانشگاه شهادت زنده بماند

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: شهدا با خدا معامله کردند و خدا خریدار کالای شهدا است لذا امروز باید دانشگاه شهادت زنده بماند زیرا بزرگترین عامل سربلندی جهان بشریت شهدا هستند.

وی ادامه داد: جوانان امروز ایران نیز علی‌رغم سوء‌تعبیر بسیاری پای کار هستند و آماده شهادت برای رسیدن به قله‌های سربلندی هستند به همین خاطر یکپارچه در پشت سر رهبری ایستانده‌اند و بدون یاس و ناامیدی با توکل بر خدا برای رساندن آرمان‌های رهبری به سر مقصود تلاش می‌کنند.

دری‌نجف‌آبادی گفت: باید همت کنیم که دست ابرقدرت‌ها را از خاورمیانه کوتاه کنیم و خود نقشه راه آن را ترسیم کنیم.

انتهای پیام/خ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول