اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حوزه‌های علمیه خواهران کشور:

گیلان نیازمند 3 هزار طلبه خواهر است

خبرگزاری فارس: معاون اداری و مالی حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: گیلان نیازمند 3 هزار طلبه خواهر است که امیدواریم با همکاری مدیران و مسئولان نیاز استان برآورده شود.

گیلان نیازمند 3 هزار طلبه خواهر است

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، اصغر عبدالهی ظهر امروز در مراسم افتتاح مدرسه علمیه فاطمیه (س) این شهرستان با اشاره به فعالیت 340 مدرسه علمیه خواهران در کشور اظهار کرد: از این تعداد، 270 مدرسه در سطح درجه یک هستند و لیسانس می‌گیرند.

وی با بیان اینکه 70 حوزه خواهران نیز در زمینه تحصیلات تکمیلی فعال هستند، افزود: 70 هزار نفر دانش‌آموخته حوزه هستند.

این مسئول از احداث 70 هزار مدرسه علمیه کوچک و بزرگ در کشور خبر داد و یادآور شد: این مدرسه‌ها در مدت دو یا سه سال دیگر به بهره‌برداری می‌رسند.

وی مدت زمان تاسیس حوزه‌ علمیه خواهران را 16 سال عنوان کرد و ادامه داد: حوزه یک نهاد جوان است و ساختمان‌های جدید حوزه علمیه خواهران دارای سه برجستگی مقاومت سازه، زیبایی و چند منظوره است.

این مسئول ابراز کرد: خواهران می‌توانند از ساختمان‌های جدید علاوه بر فضای درسی و مسایل اخلاقی، فرهنگی و اصول، از مربیان خوب برای جامعه زنان استفاده کنند.

وی جایگاه طلبگی خواهران گیلان در سطح کشور را نسبتا پایین خواند و تصریح کرد: در گیلان 700 طلبه زن وجود دارد که نیاز استان به 3 هزار طلبه دیگر است و امیدواریم با همکاری مدیران و مسئولان نیاز استان برآورده شود.

عبدالهی با اشاره به اینکه استقبال در گیلان خوب است، ابراز کرد: مدرک تحصیلی حوزه معتبر بوده و در تمام حوزه‌ها کارایی دارد و جذب نیروها نیز خوب است.

وی درباره احداث حوزه فاطیمه رودسر بیان کرد: متراژ این حوزه 2 هزار و 488 متر است که بالغ بر یک میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و ملی مرکزی مدیریت حوزه‌های علمیه قم تامین شده است.

معاون اداری و مالی حوزه‌های علمیه خواهران کشور از وجود 400 طلبه فارغ‌التحصیل در سطح کارشناسی خبر داد و یادآور شد: حوزه جدید علمیه خواهران رودسر ظرفیت پذیرش تحصیل 300 خواهر را دارد که اکنون 185 طلبه در آن مشغول به تحصیل هستند.

وی حوزه جدید رودسر را دارای 60 خوابگاه دانست و خاطرنشان کرد: این خوابگاه‌ها ظرفیت پذیرش 100 طلبه خواهر را دارد.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول