اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران:

تبلیغ دین از وظایف ذاتی حوزه‌های علمیه است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: حوزه‌های علمیه به عنوان یک مجموعه تعالی‌بخش و فرهنگ‌ساز در جامعه بشری آمادگی دارد به وظیفه خود که تبلیغ دین، کتاب و سنت پیامبر است، عمل کنند.

تبلیغ دین از وظایف ذاتی حوزه‌های علمیه است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران حجت‌الاسلام محمدتقی قندی در مراسم افتتاحیه این دوره که در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی(عج) قم برگزار شد،‌ در سخنانی با بیان اینکه تنها قرائت قرآن برای اصلاح افراد کافی نیست اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) به قرائت قرآن کریم برای مردم اکتفا نمی‌کردند، بلکه آن را برای مردم توضیح می‌دادند و مردم از آن برای عمل به قرآن استفاده می‌بردند.

وی با اشاره به اینکه کتاب‌های درسی نیز به منظور استفاده دانش‌آموزان نوشته شده است، اما بدون حضور معلم این کتاب‌ها برای دانش‌آموزان قابل استفاده نیستند ادامه داد: هر چه دقت کتاب بیشتر باشد، باید دقت معلم در انتقال مفاهیم کتاب نیز بیشتر باشد.

معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: معصومین(ع) بیان‌کننده و تعلیم‌دهنده کتاب قرآن برای جامعه بشری هستند و ما همیشه نیازمند آنها هستیم.

وی یکی از وظایف حوزه‌های علمیه را تبلیغ دین، کتاب و سنت اهل بیت(ع) دانست و افزود: حوزه‌های علمیه به عنوان یک مجموعه تعالی‌بخش و فرهنگ‌ساز در جامعه بشری آمادگی آن را دارند که این وظیفه را به انجام برسانند.

حجت‌الاسلام قندی با اشاره به اختصاص کتاب‌هایی به منظور آمادگی مقدماتی شرکت‌کنندگان در برگزاری دوره تربیت مربی مهارت‌های بیان تفسیر ادامه داد: تصمیم داریم تا از میان شرکت‌کنندگان در این دوره افرادی را به عنوان مربیان مهارت‌های بیان تفسیر تعیین و از حضور آنها استفاده کنیم.

وی گفت: این دوره به مدت دو روز برگزار می‌شود و طی آن حجت‌الاسلام محسن قرائتی مفسر قرآن کریم به ارائه بحث و نقد و بررسی تمریناتی که از سوی مربیان انجام می‌گیرد خواهد پرداخت.

در این مراسم همچنین حجت‌الاسلام محسن قرائتی با بیان اینکه در خدمت‌رسانی سن و جنسیت شرط نیست، اضافه کرد: باید در کلمات قرآن فکر کنیم و از کلمه‌کلمه قرآن مطلب استخراج کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید سخنرانی را عوام بفهمد و خواص بپسندد افزود: موضوع بحث سخنرانی باید واجب، مستحب، نیاز فرد یا نیاز جامعه باشد و در غیر این صورت بی‌فایده است.

مفسر قرآن کریم بسیاری از تحقیق‌های تاریخی را لغو دانست و اظهار کرد: به عنوان مثال به جای آنکه بررسی شود ذوالقرنین چه کرده است، به دنبال آن هستیم که او کوروش بود یا اسکندر.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی بسیاری از عادت‌های غلط را از میان برد اضافه کرد: باید حصار قالب‌ها را بشکنیم و سدهایی که ما را در بر گرفته است از بین ببریم.

حجت‌الاسلام قرائتی یکی از عادت‌هایی که باید از میان برود را اختصاص تبلیغ به ماه محرم و صفر دانست و گفت: اختصاص سخنرانی همراه با روضه، روی منبر و همراه با بانی از دیگر عاداتی است که باید در تبلیغ از میان برداشته شود.

وی تواشیح را برگرفته از رفتار مصری‌ها دانست و گفت: اگر سرود خواندن هنر است، آن را فارسی بخوانند. باید کسانی پیدا شوند و مسائلی را که مبنای عقلی و وحیی ندارند دور بریزند.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول