اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست مشترک با مدیریت‌های استانی حوزه مطرح شد

تاکید آیت‌الله استادی بر خودکفایی مالی حوزه‌های علمیه

خبرگزاری فارس: دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه بر لزوم حرکت حوزه به سمت خودکفایی مالی تاکید کرد و گفت: به تدریج چه در قم و چه در استان‌ها ما باید به سمت خودکفایی مالی پیش برویم.

تاکید آیت‌الله استادی بر خودکفایی مالی حوزه‌های علمیه

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله رضا استادی در نشست مشترک رؤسای شوراها و مدیریت‌های استانی حوزه‌های سراسر کشور و اعضای شورای عالی حوزه اظهار کرد: ما باید واقعیت‌های حوزه را آن طور که هست بیان کرده و دنبال رفع نقاط ضعف باشیم و نقاط قوت را تقویت کنیم.

وی افزود: باید انگیزه طلاب، مدرسان و مدیران و همه کسانی که مسئولیت دارند را به سمت انگیزه‌های الهی و مخلصانه سوق دهیم‌ چرا که اگر جهت‌گیری‌ها و انگیزه‌ها خدایی نباشد فایده‌ای نخواهد داشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: همه ما در حوزه علمیه مسئولیتی قبول کرده‌ایم و باید با تمام وجود کار و تلاش کنیم تا کارها بیش از پیش سامان یابد.

وی افزود: این طور نباشد که یک مدیر یا مسئول سالی یک‌بار به مدرسه علمیه‌اش سر بزند، چرا که کسی که مسئولیتی را قبول کرد باید حقیقتا به آن پایبند باشد.

استادی بیان کرد: وقتی ما به مسئولان دولتی توصیه می‌کنیم که در کارها باید جدیت داشت و وجدانی کار کرد، قبل از هر کس خودمان باید به این مسئله پایبند باشیم.

وی با تاکید بر اینکه بی‌شک مسئولیت تعهدآور است، گفت: صرف تعریف و تمجید کردن فایده‌ای ندارد، بلکه باید نقاط ضعف حوزه را اصلاح کرد.

امام جمعه قم با اشاره به لزوم حساسیت و دقت بالا در مصرف بیت‌المال تصریح کرد: ما چه از مردم، چه از مراجع معظم و چه از دولت پول بگیریم، همه‌اش بیت‌المال است و باید مراقب باشیم که خدای ناکرده در آن حیف و میلی صورت نگیرد.

وی با بیان اینکه یکی از مصادیق تقوا، دقت در مصرف بیت‌المال است، گفت: باید همچون حضرت امام (ره) با فداکاری و برداشت کم از مباحث دنیوی، بیشترین و بالاترین بهره‌ها و بازدهی‌ها را داشته باشیم.

آیت‌الله استادی ابراز کرد: نمی‌توان همین طور بیت‌المال را مصرف کرد، بلکه باید متناسب با شرایط و مکان و نیز عمل کرد؛ این گونه نباشد که مثلا در جایی که 10 نمازگزار دارد، مسجد 10 میلیاردی ساخته شود.

امام جمعه قم همچنین با تاکید بر اینکه نگاه ما نباید به دوایر دولتی باشد خاطر نشان کرد: باید نیروها و امکانات متناسب با نیازها باشد و در ضمن از تشریفات زاید پرهیز شود.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه در ادامه بیان داشت: آنچه مهم است اینکه ما باید مردمی باشیم تا مردم اخلاق ما را ببینند و درس بگیرند.

وی با بیان اینکه هدف از همه این برنامه‌ها و تشکیلات حوزوی خدمت به طلاب و فضلا است، گفت: در ارائه و بیان گزارشات حوزوی باید صداقت پیشه کرد.

آیت‌الله استادی بر لزوم تقویت اتحاد میان علمای بلاد از طریق فعالیت شوراهای استانی حوزه‌های علمیه تاکید کرد و افزود: اساس تشکیل شوراها در راستای ایجاد وحدت در استان‌ها و تقویت این اتحاد همدلی بوده است.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه باید از نظر مالی روی پای خود بایستند، اظهار کرد: به تدریج چه در قم و چه در استان‌ها ما باید به سمت خودکفایی مالی پیش برویم.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول