اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول آموزش‌های غیرحضوری حوزه‌های علمیه خواهران:

رشته‌های غیرحضوری حوزه‌های علمیه خواهران افزایش یافت

خبرگزاری فارس: مسئول آموزش‌های غیرحضوری حوزه‌های علمیه خواهران گفت: رشته تاریخ اسلام به رشته‌های تحصیلی غیرحضوری سطح سه حوزه‌های علمیه خواهران افزوده شده است.

رشته‌های غیرحضوری حوزه‌های علمیه خواهران افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران حجت‌الاسلام حسن حق‌پرست با اشاره به رشته‌هایی که به صورت غیرحضوری در حوزه‌های علمیه خواهران تدریس می‌شود،‌ اضافه کرد: در حال حاضر رشته‌های تاریخ اسلام، فقه و اصول و تفسیر و علوم قرآنی به شیوه غیرحضوری در مقطع سطح سه (کارشناسی ارشد) حوزه‌های علمیه خواهران به علاقه‌مندان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تا سال قبل هزار و 400 نفر در این شیوه مشغول به تحصیل بودند گفت: در سال تحصیلی جاری بیش از 400 طلبه جدید در شیوه غیرحضوری پذیرفته شدند و تعداد طلاب غیرحضوری حوزه‌های علمیه خواهران به حدود هزار و 800 نفر رسید.

مسئول آموزش‌های غیرحضوری حوزه‌های علمیه خواهران افزود: در رشته تاریخ اسلام حدود 100 نفر، در رشته فقه و اصول حدود 700 نفر و در رشته تفسیر و علوم قرآنی حدود هزار نفر مشغول به تحصیل هستند.

وی گفت: طلاب غیرحضوری به دو شیوه مجازی و مکاتبه‌ای تحصیل می‌کنند که هر دو دسته طلاب لازم است در کلاس‌های رفع اشکال که به شکل مجازی برگزار می‌شود، شرکت کنند.

حجت‌الاسلام حق‌پرست با اشاره به اینکه امتحانات پایان ترم تمام طلاب به صورت حضوری انجام می‌پذیرد اظهار کرد: سئوالات امتحانات متمرکز طلاب غیرحضوری با سایر طلاب یکسان است و سئوالات سایر امتحانات از سوی مرکز آموزش‌های غیرحضوری طراحی می‌شود.

وی افزود: طلاب مقطع سطح سه شیوه غیرحضوری مانند طلاب حضوری در مقطع سطح سه بین 105 تا 117 واحد درسی را طی می‌کنند.

مسئول آموزش‌های غیرحضوری حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: کسانی می‌توانند در آزمون ورودی مقطع سطح سه حوزه‌های علمیه خواهران شرکت و شیوه غیرحضوری را انتخاب کنند که فارغ‌التحصیل مقطع سطح دو حوزه‌های علمیه خواهران باشند.

وی با اشاره به اینکه یکی از شیوه‌های تحصیل در مقطع عمومی سطح دو (کارشناسی) شیوه نیمه‌حضوری به حساب می‌آید اظهار کرد: در این شیوه طلاب پس از گذراندن 76 واحد درسی به صورت حضوری طی دو سال، واحدهای درسی باقی‌مانده را به صورت غیرحضوری پشت سر می‌گذرانند.

حجت‌الاسلام حق‌پرست با اشاره به اینکه تا سال قبل 300 طلبه سطح دو به مرکز آموزش‌های غیرحضوری معرفی شده بودند تا واحدهای درسی غیرحضوری را طی کنند گفت: امسال نیز 450 طلبه جدید به طلاب این مرکز اضافه شدند.

انتهای پیام/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول