اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بشرویه خبر داد

حوزه علمیه بشرویه 400 سال قدمت دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه بشرویه از تحصیل 60 طلبه در مدارس علمیه بشرویه خبر داد و گفت: حوزه علمیه این شهرستان 400 سال قدمت دارد.

حوزه علمیه بشرویه 400 سال قدمت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، حجت‌الاسلام محمد شمس‌الدین در مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه عصمتیه خواهران بشرویه اظهار کرد: حوزه علمیه بشرویه با قدمت بیش از 400 سال از قدیمی‌ترین حوزه‌هایی است که در حوزه‌های قم و نجف اعتبار داشته است.

وی ادامه داد: این حوزه با بزرگانی چون ملاعبدالله بشروی که کتاب حاشیه او مدت‌ها در حوزه‌های علمیه قم و نجف تدریس می‌شد از افتخارات شهرستان بشرویه است.

امام جمعه بشرویه با اشاره به شخصیت برجسته علمی و حوزوی ملاعبدالله بشروی گفت: به منظور توسعه حوزه علمیه در شهرستان بشرویه، ساختمان حوزه جدید علمیه با 5 هزار متر زیربنا در حال ساخت است.

شمس‌الدین اضافه کرد: با توجه به اینکه دشمنان روش‌ها و ابزارهای مختلفی برای تضعیف اعتقادات و باورهای دینی مردم به کار می‌گیرد لذا باید حوزه علمیه با تربیت طلبه‌ها و مبلغان برای تبلیغ دین اسلام و خنثی کردن حرکات دشمن تلاش کنند.

وی از تحصیل 60 طلبه در مدارس علمیه بشرویه خبر داد و گفت: در حال حاضر 35 طلبه مرد و 25 طلبه زن در مدارس علمیه شهرستان مشغول به تحصیل علوم اسلامی و تبلیغی هستند.

فرماندار بشرویه نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه نیاز جامعه اسلامی به مبلغان برای ترویج و تبیین احکام نورانی اسلام وجود دارد، اظهار کرد: استکبار جهانی با ظهور موج بیداری اسلامی در کشورها در تقابل با اسلام، وهابی‌ها را در مناطق مختلف جهان حمایت می‌کند.

غلامرضا پورسلطانی افزود: حوزه‌های علمیه باید در کنار دانشگاه‌ها در کشور فعال بوده تا بتوانند با تربیت افراد فقیه و مجتهد جوابگوی سؤالات شرعی مردم باشند.

وی با اشاره به تاکید امام راحل مبنی بر اینکه حوزه‌های علمیه و مساجد دولتی نشوند گفت: زمانی که حوزه‌های علمیه مردمی باشد در صورت فشارها و تهدیدات دشمن به پشتوانه حمایت مردمی به کار خود ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول