اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد:

تغییر نگرش مردم و مسئولان نسبت به تئاتر ضروری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جایگاه هنر تئاتر در کشور و نوع نگاه و نگرش به هنر نمایش در بین مردم و مسئولان کشور را نیازمند تغییر و بازنگری اساسی دانست.

تغییر نگرش مردم و مسئولان نسبت به تئاتر ضروری است

قادر آشنا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: جشنواره منطقه‌ای تئاتر و برگزاری آن در استان‌ها فضایی را برای هنرمندان استان‌ها به وجود می‌آورد که از فضای کلی تئاتر کشور در سایر استان‌ها و کل کشور مطلع شوند.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد برگزاری جشنواره‌ها را یک کارگاه آموزشی و پژوهشی برای هنرمندان تئاتر ذکر کرد و گفت: جشنواره‌های منطقه‌ای تئاتر آینه‌ای است که هنرمندان می‌توانند خود را در آن‌ها ببینند و نقاط ضعف و قوت خود را بسنجند.

آشنا ضمن تشکر از مسئولان فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به جهت برگزاری این جشنواره منطقه‌ای تئاتر تصریح کرد: مدیرانی که اقدام به پذیرفتن میزبانی جشنواره‌های منطقه‌ای تئاتر کرده‌اند توجه ویژه‌ای به رشد و بالندگی تئاتر کرده‌اند که باید قدردان آن‌ها باشیم. 

رئیس مرکز هنرهای نمایشی وزارت ارشاد از مواردی که باعث رشد و شکوفایی تئاتر هر استان شود را آوردن جشنواره‌های متعدد فرهنگی هنری در هر استان دانست و افزود: امکان دیدن تئاتر سایر استان‌ها برای یک استان میسر نیست اما وقتی هنرمندان شش استان که از بهترین‌های آن استان‌ها هستند مثلا در استان کهگیلویه و بویراحمد حضور پیدا کنند این فرصت را برای هنرمندان این استان به وجود می‌آورند تا از این جشنواره‌ها بهره‌برداری بسیار خوبی کنند.

آشنا افزود: از طرفی این جشنواره به شناخت توانمندی‌های استان کهگیلویه و بویراحمد کمک فراوانی می‌کند و از طرف دیگر جشنواره منطقه‌ای محل رقابتی برای جشنواره بین‌المللی فجر خواهد بود.

رئیس مرکز هنرهای نمایشی کشور با اعلام اینکه این جشنواره از جایگاه بسیار مناسب و مهمی برخوردار است، گفت: خوشبختانه سطح تئاتر استان‌ها امسال روند صعودی به لحاظ کمیت و کیفیت داشته و تئاتر وضعیت رضایت‌بخشی پیدا کرده است.

آشنا اظهار امیدواری کرد که در آینده شاهد حضور هنرمندان متعدد استان‌ها در جشنواره بین‌المللی فجر و سایر جشنواره‌های معتبر جهانی باشیم.

وی با اشاره به اینکه 50 درصد از امکانات و ظرفیت‌های مرکز هنرهای نمایشی مختص استان‌ها است، گفت: همه اقشار جامعه و علاقه‌مندان به این هنر باید بتوانند از این امکانات و قابلیت‌های موجود استفاده کنند.

رئیس مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جایگاه هنر تئاتر در کشور و نوع نگاه و نگرش به هنر نمایش در بین مردم و مسئولان کشور را نیازمند تغییر و بازنگری اساسی دانست. 

آشنا تغییر نگاه به هنر تئاتر کشور از جمله در بخش‌های حمایتی و مالی را موجب ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های مرتبط با هنرهای نمایشی کشور عنوان کرد.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول