اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شهرسازی اداره‌کل راه همدان خبر داد

پیگیری تأسیس منطقه ویژه اقتصادی در جهان‌آباد همدان

خبرگزاری فارس: سرپرست شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی همدان از پیگیری تأسیس منطقه ویژه اقتصادی در جهان‌آباد همدان خبر داد.

پیگیری تأسیس منطقه ویژه اقتصادی در جهان‌آباد همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدحسین مرادی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان همدان با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 758  هزار و 268 نفر و با مساحت 19 هزار و 491 کیلومتر مربع دارای 9 شهرستان و 27 شهر است.

وی با اشاره به اینکه استان همدان در حوزه راه و شهرسازی دارای سه طرح جداگانه است، افزود: طرح ناحیه‌ای جنوبی شامل شهرستان‌های ملایر، نهاوند و تویسرکان، طرح ناحیه‌ای شمالی شامل شهرستان‌های کبودراهنگ، رزن و فامنین و طرح ناحیه‌ای مرکزی نیز شامل شهرستان‌های همدان، بهار و اسدآباد می‌شود.

سرپرست شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی همدان تصریح کرد: طرح مجموعه شهری همدان شامل شهرهای همدان، جورقان، مریانج، صالح‌آباد، بهار، قهاوند، لالجین و مهاجران است.

وی ادامه داد: شهر همدان به عنوان شهر مرکزی مجموعه شهری با شعاع عملکردی اقتصادی، اجتماعی و خدماتی بوده و مطالعات مجموعه شهری شامل تعیین محدوده جایگاه مجموعه شهری در استان، سطح ملی، مبانی برنامه‌ریزی و تدوین طرح است.

مرادی اظهار داشت: تأسیس منطقه ویژه اقتصادی در جهان‌آباد همدان در سفر دوم هیئت دولت به استان همدان مورد تصویب قرار گرفته و در فروردین ماه 1388 نیز به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

وی اضافه کرد: این منطقه که در شهرستان فامنین واقع شده در حدود یک هزار و 30 هکتار مساحت دارد.

سرپرست شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی همدان هدف از تأسیس منطقه ویژه اقتصادی در جهان‌آباد همدان را پشتیبانی از تولیدات داخلی، توسعه صادرات غیر نفتی و ایجاد تحرک در اقتصاد منطقه عنوان کرد.

مرادی در پایان سخنانش با اشاره به تصویب شهر جدید حوراء خاطرنشان کرد: این شهر که در سفر سوم هیئت دولت به استان مورد تأیید واقع شده با مساحتی در حدود 6 هزار هکتار به عنوان نخستین شهر در کشور با رویکرد معماری اسلامی ـ ایرانی احداث می‌شود و به عنوان پایلوت در کشور در دست پیگیری است.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول