اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان‌وبلوچستان خبر داد

راه‌اندازی دو منطقه ویژه اقتصادی در سیستان‌وبلوچستان

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: به منظور افزایش مبادلات اقتصادی، دو منطقه ویژه اقتصادی در میرجاوه و میلک هیرمند احداث می‌شود.

راه‌اندازی دو منطقه ویژه اقتصادی در سیستان‌وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حاتم نارویی صبح امروز در دیدار با جمعی از بزرگان و چهره‌های علمی طایفه دهمرده با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت با بیان اینکه سیستان و بلوچستان سرشار از نعمت‌های خداوندی است، اظهار داشت: بین اقوام و مذاهب استان هیچ تفاوتی وجود ندارد و همه مردم استان اعم از شیعه و سنی باید به طور عادلانه از مواهب الهی و ظرفیت‌های خدادادی استان بهره ببرند.

وی افزود: لازمه توسعه استان تقویت روابط و انسجام بین اقوام و مذاهب استان است و به هیچکس اجازه نمی‌دهیم بین مردم استان تفرقه بیندازد.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان بیان کرد: خدمت به مردم بزرگترین نعمت و توفیق الهی است و از همه معتمدین و صاحبنظران استان خواسته می‌شود برای جبران عقب ماندگی‌های استان همه تلاش خود را به‌کار گیرند.

نارویی از پیشنهاد احداث دو منطقه ویژه اقتصادی در میرجاوه و میلک خبر داد و گفت: به دنبال آن هستیم با ارائه طرح‌های توجیهی به دولت علاوه بر راه‌اندازی این دو منطقه آزاد تجاری تعداد بازارچه‌های مرزی استان را نیز افزایش دهیم.

وی با تأکید بر تعامل و انسجام بین آحاد مردم استان از معتمدان و بزرگان طوایف خواست برای تقویت وحدت بین مردم استان تلاش کنند.

طایفه دهمرده نیز در این جلسه با اعلام حمایت از استاندار جدید سیستان و بلوچستان و کارگزاران دولت در استان آمادگی خود را برای حضور در همه ابعاد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی اعلام کرد.

حاتم نارویی در 24 مرداد ماه امسال با تصویب هیئت دولت و ابلاغ وزیر کشور به عنوان استاندار سیستان و بلوچستان منصوب شد که خوشحالی زایدالوصفی را در بین طوایف استان ایجاد کرده است.

* معرفی استان با چهره منفی توهین به مردم منطقه است

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین در دیدار با تعدادی از بزرگان و ریش سفیدان طایفه گرگیج با اشاره به اینکه مردم سیستان و بلوچستان مردمی نجیب و مرزدار هستند، گفت: معرفی استان با صفات منفی، توهین به مردم استان است، استان سرشار از استعدادها و توانمندی‌های فراوان بوده که باید چهره واقعی استان معرفی شود.

نارویی افزود: نگاه مدیریت کلان استان به اقوام و مذاهب استان نگاه یکسان و برابر است و همه مردم استان اعم شیعه و سنی و فارس و بلوچ با هم برادر و از حقوق یکسان برخوردارند.

وی مردم استان را مرزدارانی غیور و سلحشور توصیف کرد و گفت: مردم این استان از گذشته تا به حال حسن نیت خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نشان داده‌اند و همواره به عنوان نگهبانانی هوشیار از مرزهای استان حراست و پاسداری می‌کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه اولویت‌های کاری خود را در این استان سه موضوع فرهنگ، وحدت و امنیت برشمرد و بیان کرد: لازمه دستیابی به امنیت، ایجاد و حفظ وحدت است که برای این منظور باید برنامه‌های فرهنگی به عنوان یک ضرورت در دستور کار مدیران استان قرار گیرد.

نارویی از همه اقوام و طوایف استان خواست با همدلی و اتحاد برای توسعه استان در ابعاد مختلف بیش از پیش تلاش کنند.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول